Kāpēc jauniešiem nav motivācijas studēt? Spriež eksperti
Foto: Shutterstock
Diskutējot par jauniešu motivāciju iegūt augstāko izglītību, jomas eksperti atzinuši, ka to var veicināt, piedāvājot aizraujošu, dinamisku mācību procesu un jēgpilnas zināšanas, kas balstās uz reālo darba tirgus pieprasījumu un praksi. Tāpat situāciju uzlabotu arī tas, ja pēc studiju pabeigšanas jauniešiem būtu lielākas iespējas veiksmīgāk iesaistīties darba tirgū.

Runājot par jauniešu motivāciju trūkumu studēt un iegūt augstāko izglītību, izglītības un zinātnes ministre Anita Muižniece norādīja, ka, viņasprāt, jaunieši joprojām apzinās augstākās izglītības nozīmīgumu, bet viņu motivāciju ir ietekmējuši vairāki faktori – piemēram, Covid-19 situācija, kas radījusi gan daudz sarežģījumus, gan iespēju un pieradumu visu darīt attālināti; tāpat ir mainījusies jaunās paaudzes vērtību sistēma un izpratne par to, kas ir un kas nav svarīgi, kā arī motivāciju ietekmē augstskolu reputācija un mūsdienu tehnoloģijas, kas sniedz iespējas jauniešiem mācīties individuāli.

Attiecībā uz skolu vidi ir mainīts izglītības saturs, kas, pēc ministres domām, veicinās jauniešu izpratni, kādu ceļu izvēlēties nākotnē. Taču jaunieši, kas šobrīd pabeidz vidusskolu, vēl strādā pēc salīdzinoši novecojuša satura, kur karjeras izglītībai nav uzlikts pietiekami liels akcents. "Mēs mācāmās visu mūžu, ar augstāko izglītību mēs startējam tikai darba tirgū, un tā, visticamāk, nav ne pirmā, ne trešā un ne beidzamā izglītība. Sabiedrībai kopumā ir jāpierod pie domas, ka pasaule ir ļoti mainījusies," atzina ministre.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!