Kāpēc mēdzam iepirkties tik haotiski un pieņemt sliktus lēmumus?
Būsim godīgi – mūsu izvēles lielveikalā ne vienmēr dēvējamas par ļoti gudrām un pārdomātām. Un, protams, kā tad citādi, ja laika trūkuma dēļ paviesošanās veikalā bieži vien pielīdzināma realitātes šovam "Skrējiens pēc miljona"… Pētnieki gan noskaidrojuši, ka arī reizēs, kad laiks ir kā jūra, mēdzam paķert pirmo un nereti arī dārgāko preci, kas atrodas acu līmenī. Kāpēc veikalos bieži uzvedamies tik haotiski, skaidrots portālā "Discover Magazine".

Atbildi uz šo jautājumu meklē ne tikai psihologi, bet arī ekonomisti un neirozinātnieki. Nesena izpēte, kas publicēta žurnālā "Review of Behavioral Economics", skaidrojot mūsu gaužām bēdīgās izvēles, piedāvā "radio-difference" jeb starpības/proporciju teoriju, proti, cilvēki mēdz salīdzināt cenas un ietaupījumus relatīvā izteiksmē, lai gan būtu jāņem vērā absolūtos skaitļus.

Nedaudz apjukušie prāti

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!