Pasakas bērniem (un arī pieaugušajiem) ļauj apgūt dažādus attiecību un uzvedības modeļus. Tāpat pasakas un piedāvā cilvēkam apgūt pozitīvu sociālo lomu trijstūri – pretēji tik ierastajam Karpmana trijstūrim, kurā risinās negatīvas drāmas attiecības starp upuri, varmāku un glābēju. Šajā rakstā apskatīta pasaku vieta psiholoģijā un atspoguļots, kā pasakas rosina minēto pozitīvo sociālo lomu apgūšanu. To veidojuši lasīšanas veicināšanas projekta "Bibliotēka" eksperti.
Pasakās atspoguļotās sociālās lomas
Saskaņā ar krievu autora Vladimira Jakovļeviča Proppa teoriju, pasakās lielākoties tiek iekļautas septiņas konkrētas lomas, un katrai no tām ir savs darbības lauks. Šīs lomas ir: ļaundaris, palīgs, ziedotājs, meklētājs, ziņnesis, varonis un viltus varonis.
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit