Tuvojoties "Melnās Piektdienas" (Black Friday) atlaižu laikam, iedzīvotāji nereti kārotās preces izvēlas iegādāties internetā. Pēdējo divu gadu laikā palielinājies iedzīvotāju skaits, kas veic pirkumus vai pasūtījumus interneta veikalā – pašlaik jau 61,7 procenti Latvijas iedzīvotāju ir iepirkušies internetā. Šajā laikā parasti ļoti aktivizējas arī krāpnieki, kuri pastāvīgi izdomā jaunus veidus, kā apkrāpt interneta veikalu pircējus. "Luminor" e-komercijas un karšu risinājumu daļas vadītājs Viktors Saulītis skaidro, kam jāpievērš uzmanība, lai neiekristu krāpnieku nagos.
Interneta krāpnieki savas digitālās prasmes nepārtraukti pilnveido, un viņiem vairs nesagādā problēmas uzticama izskata interneta veikala un tā logo, sociālo mediju vietnes vai reklāmas izveidošana. Arvien populārāki kļūst krāpšanas gadījumi, kad noziedznieki, izveidojot iecienītu apģērbu zīmolu tālākpārdošanas viltus mājaslapas, pirkuma apmaksas brīdī lūdz pircēju ievadīt internetbankas vai karšu datus šim mērķim izveidotā viltus bankas mājaslapā, tādejādi iegūstot piekļuvi upura bankas kontā esošiem līdzekļiem. Pieaug arī krāpšanas gadījumu skaits sociālajos medijos, kur pircēji tiek aicināti noklikšķināt uz ieraksta par kādas balvas izlozi, taču aiz piedāvājuma patiesībā slēpjas programmatūra, kas nozog bankas datus.
"Īpaša uzmanība jāpievērš ļoti dārgu luksusa preču vai elektroierīču, piemēram, rotaslietu, pulksteņu, viedtālruņu vai ekskluzīvu smaržu piedāvājumiem par daudz zemāku cenu nekā ierasts. Ja prece, kas maksā 1000 eiro, tiek pārdota par 200 eiro, pircējam būtu jāievēro īpaša piesardzība un rūpīgi jāizvērtē pārdevēja izcelsme. Vienmēr ir vērts atcerēties vienkāršu patiesību – tas, kas izskatās neticami izdevīgs, pat lielo atlaižu laikā tāds var nebūt, un lielākoties tā arī ir. Iepērkoties internetā, jābūt ļoti uzmanīgam un vairākkārt jāpārliecinās, vai interneta veikals, kurā jūs iepērkaties un ievadiet prasītos bankas datus, ir reāls un uzticams pakalpojumu sniedzējs. Šādos gadījumos ieteicams izmantot tikai šim mērķim īpaši paredzētu maksājumu karti, kurā atrodas tikai konkrētajam pirkumam nepieciešamā summa. Tādā veidā ir iespējams samazināt risku zaudēt ievērojamu naudas summu," iesaka Saulītis.