Pirmssvētku laikā, kad cilvēki vairāk iepērkas un ziedo, aktivizējas arī krāpnieki. Iedzīvotāji saņem arvien vairāk krāpnieku sūtītas ziņas un kārdinošus piedāvājumus dāvanu iegādei, kas it kā sūtītas atpazīstamu un iecienītu zīmolu vārdā. Noziedznieki var izmantot upura neuzmanību, kad steigā var netikt pievērsta uzmanība būtiskām drošības un maksājuma detaļām. Tāpat pirmssvētku laikā krāpnieki meklē iespējas ļaunprātīgi izmantot arī iedzīvotāju labsirdību un vēlmi ziedot dažādiem labdarīgiem mērķiem, informē "Luminor" bankas pārstāvji.
"Krāpnieku aktivitāte, izsūtot īsziņas un e-pastus banku, mobilo operatoru, kurjerdienestu vai mazumtirdzniecības veikalu vārdā, nepierimst arī svētku laikā. Iedzīvotāji cenšas iegādāties dāvanas pēc iespējas ātrāk un par zemākām izmaksām, bet steigā var kļūt mazāk uzmanīgi pret viltus piedāvājumiem. Noziedznieki turpina meklēt veidus, kā izkrāpt naudas līdzekļus no iespējami vairāk cilvēku, iegūstot viņu datus ar noziedzīgā ceļā izvilinātu internetbankas paroļu, viltus maksājumu vai pat cēlu mērķu vārdā veiktu ziedojumu palīdzību. Parasti krāpnieki mudina rīkoties un sniegt prasītos datus nekavējoties," stāsta Anrijs Šmits, Luminor bankas krāpšanas novēršanas speciālists.
Nereti noziedznieki nosūtītajā ziņā ievieto arī programmu, kas var kaitēt ierīcei, vākt informāciju vai saiti uz īpaši krāpnieciskam nolūkam izveidotu interneta vietni, turklāt šāda veida krāpniecības mēģinājumi diezgan bieži notiek arī sociālajos tīklos.