"Labdien! Ja dāvanu karte ir iegādāta naudas vērtībā, vai tai ir piemērojams derīguma termiņš? Ja patērētājs nespēj dāvanu karti izmantot derīguma termiņā, kas notiek ar naudu? Vai tā paliek uzņēmumam? Vai ir kāds konkrēts pants likumā, kas regulē šo lietu?" – tādu jautājumu "Latvijas Vēstneša" (LV) portāla "E-konsultāciju" sadaļā uzdod Agnese.
Atbild juriste Inga Rjabčikova: "Dāvanu kartē ir jābūt norādēm par tās lietošanas instrukciju (noteikumiem). Pērkot dāvanu karti, pircējs piekrīt tās izmantošanas noteikumiem. Ja jums šī dāvanu karte tika uzdāvināta, tad arī jums ir saistoši tie paši noteikumi.
Noteikt dāvanu kartes derīguma termiņu ir pārdevēja un pakalpojuma sniedzēja ziņā. Ievērojot labas prakses principu, pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja pienākums ir informēt par termiņu, līdz kuram dāvanu karte jāizmanto, lai strīdus gadījumā varētu pierādīt patērētāja informēšanas faktu.
Patērētāju tiesību aizsardzības centra konsultante skaidro: "Dāvanu kartes ir komersanta piedāvājums, kas pielīdzināms līguma noteikumiem, ar kuriem būtu jāiepazīstas pirms preces/pakalpojuma iegādes. Tādējādi to, vai dāvanu kartes vērtību var atlīdzināt naudā, var noteikt vien komersants, tāpēc patērētājs var mēģināt vienoties ar komersantu par šādu iespēju."
Patērētāja tiesības tiek pārkāptas gadījumā, ja līgumsaistības nav pienācīgi izpildītas saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 3. panta sestajā punktā noteikto.
Savukārt saskaņā ar Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 6. panta 21 punktā noteikto: "Neskaidri un neprecīzi rakstveida līguma noteikumi tiek tulkoti par labu patērētājam." Tātad jums vēlreiz ir jāizvērtē dāvanu kartes izmantošanas noteikumi, jo jautājumā trūkst ziņu par konkrēto dāvanu karti un tās izmantošanas noteikumiem."