Digitālie mazuļi jeb individuālas sagatavošanās 21. gadsimta dzīvei un profesijām nozīme
Foto: Shutterstock
Tehnoloģiju integrēšana izglītības procesā sniedz virkni būtisku priekšrocību – palīdz labāk izprast tēmu, priekšmetu, uzlabot sadarbību un komunikāciju, attīstīt radošumu un kritisko domāšanu. Tehnoloģijas ir arī iespēja vecākiem kļūt par daļu no mācību procesa. Svarīgi saprast, ka izglītības digitalizācija nenozīmē datoru katram bērnam, bet gan individuālu pieeju un sagatavošanos 21. gadsimta dzīvei un profesijām. Tieši tehnoloģijas ir atslēga, lai padarītu izglītību pieejamu ikvienam.

Runājot par tehnoloģiju iekļaušanu izglītības procesā, jāapzinās, ka bērni, kuri šobrīd mācās pirmsskolā, sākumskolā vai pamatskolā, ir piedzimuši ar tehnoloģijām. Tā dēvētie digitālie mazuļi, kuri prasmes lietot tehnoloģijas nereti iegūst ātrāk, nekā prasmi staigāt vai runāt. Lai ieinteresētu šos bērnus mācību procesā, būtiska loma ir tieši tehnoloģijām, kas palīdz vizualizēt (veidot projekcijas) un labāk izprast teju ikvienu tēmu. Būtiski, ka digitāla mācīšanās ne vienmēr nozīmē biežāku ierīču lietošanu, tā var būt arī vēstures vai ģeogrāfijas tēmas (attēlu) projicēšana telpas centrā, piemēram, izmantojot visaptverošu paplašināto realitāti un daudz ko citu. Covid-19 pandēmija ir gan apgrūtinājusi mācīšanos, gan paātrinājusi tendences, kas tuvina mūs jaunam posmam – Izglītība 4.0 – un kas atbilst gaidāmajai ceturtajai industriālajai revolūcijai.

Digitālie mazuļi jeb individuālas sagatavošanās 21. gadsimta dzīvei un profesijām nozīme

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!