skolniece skola attālinātās mācības dators meitene bērns austiņas mūzika
Foto: Shutterstock
Ir sācies otrais mācību gada semestris, sekmju izrakstos parādās daudz un dažādu vērtējumu – ballēs, procentos, snieguma līmeņos (burti) un ieskaitīts/neieskaitīts. Dažādie vērtējuma veidi var radīt apmulsumu ne tikai skolēniem, bet arī viņu vecākiem, jo katra apzīmējuma nolūks un sevī ietvertā ideja ir ļoti atšķirīga. Tas, protams, savā ziņā apgrūtina komunikāciju par bērna mācību rezultātiem, tomēr šos sekmju izrakstus var izmantot kā motivāciju sarunai starp vecākiem un bērnu, jo svarīgāk par pašu vērtējumu ir tā analīze. Tieši saruna ļauj labāk saprast, kāda rīcība jāturpina, jāmaina vai jāuzsāk.

Saruna ir svarīga, lai vērtējumam palīdzētu augt


Jaunā vērtējumu izlikšanas kārtība sākotnēji var likties haotiska. Ja agrāk sekmju izrakstos parādījās atzīmes un vidējais vērtējums, pēc kuriem uzreiz bija skaidrs – ir vai nav labi –, tad procenti, burti, ieskaitīts/neieskaitīts vērtējumi var radīt neskaidrības sajūtu, jo dati ir grūti nolasāmi. Taču nevajag no šiem vērtējumiem nobīties, jo patiesībā tie dod iespēju – proti, šādi sekmju izraksti motivē un veicina sarunu starp bērnu un vecākiem. Sarunāties var par to, kādēļ vērtējums ir tieši tāds, kas izdevies labi, kas ne visai veiksmīgi un ko varētu uzlabot.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!