Papildus iesniegumu izskatīšanai kvalitātes dienesta Uzraudzības departamenta darbinieki un citi speciālisti regulāri sniedza gan telefoniskas, gan attālinātas konsultācijas par izglītības jomu regulējošo normatīvo aktu piemērošanu izglītības iestādēs un izglītības procesa tiesiskumu, tostarp par izglītojamo mācību snieguma vērtēšanu, izglītojamo uzņemšanu, pārcelšanu un atskaitīšanu, iekļaujošo izglītību, pedagogiem nepieciešamo izglītību un profesionālo kvalifikāciju. Savukārt pēc Krievijas pilna mēroga iebrukuma Ukrainā, kvalitātes dienesta speciālisti konsultēja izglītības iestādes par audzināšanas jautājumiem un izglītojamo audzināšanas vadlīniju ievērošanu izglītības iestādēs.
2022. gadā IKVD speciālisti sadarbībā ar citu struktūrvienību pārstāvjiem aktīvi iesaistījās vairāku izglītības jomu reglamentējošo normatīvo aktu grozījumu izstrādē, tostarp saistībā ar Ukrainas civiliedzīvotāju izglītības nodrošināšanu Latvijā. Dienests arī aktualizējis vairākus izglītības iestādes darbībai būtiskus jautājumus, tostarp par pašvaldību pedagoģiski medicīnisko komisiju izsniegto atzinumu piemērošanu un skolēnu liecībās veikto ierakstu skaidrību un nepārprotamību.
329 iesniegumu iesniedzēji bija izglītojamo vecāki, 40 iesniegumus iesniedza izglītojamie, 21 iesniegumu – pedagogs, 33 gadījumos – citas fiziskas personas, 22 – izglītības iestāde, 78 iesniegumi saņemti no dažādām valsts pārvaldes iestādēm, tostarp Valsts policijas, Veselības inspekcijas, Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas, Valsts darba inspekcijas u.c., 146 gadījumos – no citiem iesniedzējiem, 59 gadījumos iesniegti anonīmi iesniegumi.
Iesniegumos skarts 851 problēmjautājums (viens iesniegums var saturēt vairākus problēmjautājumus), 281 gadījumos iesniegumā par attiecīgo problēmjautājumu sniegtā informācija apstiprinājās, 163 gadījumos – neapstiprinājās, 100 gadījumos iesniegums pārsūtīts citām kompetentajām institūcijām, 307 gadījumos iesniedzējam sniegts skaidrojums.
Iesniegumos visbiežāk skartie problēmjautājumi ir:
- Izglītības / studiju programmas īstenošana (vai neīstenošana) atbilstoši licencētajai izglītības (studiju) programmai;
- Pedagogu pienākumi;
- Izglītojamo drošība;
- Audzināšanas jautājumi un izglītības un audzināšanas procesa atbilstība izglītojamo audzināšanas vadlīnijām;
- Mācību valodas jautājumi;
- Pedagogu ētikas jautājumi;
- Izglītojamo mācību sasniegumu vērtēšana;
- Izglītojamā tiesību ievērošana;
- Vecāku tiesību jautājumi.
Arī 2022. gada iesniegumos bija daudz jautājumu par Covid-19 pandēmijas ierobežojumiem (44 gadījumos), kā arī bieži skarti jautājumi, kas ir izglītības iestādes dibinātāja kompetencē.
Kā katru gadu – visvairāk iesniegumu bijis par vispārējās izglītības un pirmsskolas izglītības iestāžu darbību.
2022. gadā kvalitātes dienesta Uzraudzības departaments veicis 540 pārbaudes (2021. gadā – 405) un pieņēmis lēmumu vienā administratīvā pārkāpuma procesā (2021. gadā – 0).