Elektroauto uzlāde e-mobilitāte
Foto: Shutterstock
Pēdējā desmitgadē elektriskie transportlīdzekļi (electric vehicle – EV) ir strauji iebraukuši ikdienas satiksmē, un jaunāko EV dotumi (komforts, braukšanas un uzlādes ātrums, ekonomiskums) pat e-mobilitātes skeptiķiem liek mainīt domas par elektrisko auto dzīvotspēju. No vienas puses – skaisti, jo e-mobilitāte ļauj būtiski samazināt CO2 izmešu apjomus, taču no otras puses elektroauto ražošana saistīta ar nopietniem ekoloģiskiem izaicinājumiem un būtībā attiecas tikai uz pasaules attīstītākajām valstīm.

2022. gadā pasaulē pārdoti vairāk nekā 10 miljoni elektroauto, bet līdz šīs desmitgades beigām dienas gaismu varētu ieraudzīt vēl aptuveni 125 miljoni. Auto ražotājiem, politiķiem un zinātniekiem galvas jālauza gan par to, kur ņemt izejvielas akumulatoru ražošanai, jo dažādu reto minerālu (litija, kobalta, vara, mangāna) iegulas uz planētas ir ierobežotas un to ieguve apdraud apkārtējo vidi, gan jādomā, ko darīt ar savu laiku nokalpojušajām baterijām, kas ietilpst bīstamo atkritumu kategorijā.

Foto: Publicitātes foto

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!