Digitālie mediji, jo īpaši sociālie tīkli, ir padarījuši informācijas apriti tik operatīvu kā vēl nekad, nodrošinot iespēju komunicēt jebkurā laikā un jebkurā vietā. Tiesa, tam ir arī blaknes, – nepārtrauktā informācijas plūsma kļūst par apdullinošu troksni, kurā itin viegli apmaldīties un pazaudēt kritisko domāšanu.
Kā liecina sociālo mediju pārvaldības platformas "Hootsuite" ziņojums par globālajiem interneta lietošanas paradumiem "Digital 2022: Global Overview Report", tad pērn internetu lietojuši 4,9 miljardi planētas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 64 gadiem. Salīdzinājumam – 2012. gadā tie bija 2,1 miljardi. Vidējais laiks, ko viens cilvēks dienā pavadījis internetā, ir 6 stundas un 58 minūtes, sociālajiem medijiem veltot 2 stundas un 27 minūtes, bet ziņu medijiem – 2 stundas.