Foto: Publicitātes foto
Ar bukletiem pārbāztas pastkastītes, uzraksti “Reklāmu nelikt!” uz citām pastkastītēm, izņemtas un turpat zemē samestas reklāmas materiālu kaudzes – tāda mēdz būt skarbā realitāte pie daudzu dzīvokļu māju pastkastītēm. Tad kādēļ izcirst kokus, ražot nevajadzīgus bukletus, nodrošināt to transportu un izplatīšanu, kaitināt saņēmējus, izniekot dabas resursus? Nereti atbilde ir viena – to pieprasa klients. Un mēs gribam būt tam tuvāk.

Jautājums par to, kas ir tirgus tendenču virzītājs – klients vai pārdevējs, aizvedina uz asociācijām ar jautājumu par vistu un olu – kas bija pirmais?

Mēs, "Lidl", no jūlija sākuma pārtraucām drukāto iknedēļas akcijas bukletu izsūtīšanu savu veikalu tuvāko apkaimju iedzīvotājiem. Šis un daži citi lēmumi, koncentrējoties uz digitālajiem risinājumiem un atsakoties no papīra izmantošanas, ļaus ietaupīt ap 840 tonnām papīra gadā un novērsīs ap 10 000 koku nociršanu. Vienlaikus šis ir arī solis pretī "Lidl" grupas mērķiem, kā samazināt savu ietekmi uz klimata pārmaiņām pasaulē.

Mēs visi jūtam, kā digitālie mārketinga risinājumi arvien vairāk ielaužas mūsu ikdienā, apliecinot, ka ir šeit uz palikšanu. Arvien vairāk uzdevumu tiek automatizēti arī tirdzniecībā, atstājot vairāk laika tam, lai koncentrētos uz unikālu pakalpojumu radīšanu un uzlabotu klientu pieredzi, kas liek cilvēkiem atgriezties. Arvien uzlabojoties Latvijas iedzīvotāju digitālajām prasmēm, varam diezgan droši doties digitālo risinājumu virzienā, sasniedzot vairākus ieguvumus vienlaikus. Visa klientiem noderīgā informācija par akcijām un speciālajiem piedāvājumiem ir pieejama gan "Lidl" mājaslapā, gan digitālajā lietotnē "Lidl Plus". Kopš gada sākuma digitālo lietotni "Lidl Plus", kas aizstāj plastmasas lojalitātes kartes, jau ir lejuplādējuši vairāki simti tūkstošu viedtālruņa lietotāju, tai ilgstoši ierindojoties Latvijā populārāko lietotņu topā. Arī drukātās cenu zīmes "Lidl" veikalos ir nomainītas pret elektroniskajām, kas dod milzīgu papīra un cilvēka darba stundu ietaupījumu.

Domājot par ietekmes samazināšanu uz dabu un klimatu un atsakoties no drukāto bukletu izvietošanas pastkastītēs, "Lidl" bukletu daudzumu samazinājis par vairāk nekā 70%. Tas ir vēl viens solis pretī tam, lai vienlaikus samazinātu transportēšanas, kā arī otrreizējās pārstrādes blakusefektus uz klimatu. Uzņēmums ir pārskatījis arī bukletu izmēru un sācis izmantot drukā plānāku papīru.

Vienlaikus mēs apzināmies, ka Latvijā ir daļa iedzīvotāju, kas dažādu iemeslu dēļ nelieto digitālos risinājumus, taču viņiem ir ļoti nepieciešama informācija par iespējami izdevīgāku iepirkšanos, lai taupītu jau tā ierobežotos naudas līdzekļus. Pamatā tādi ir vecāka gadagājuma cilvēki, kā arī cilvēki ar zemām sociālajām prasmēm vai īpašām vajadzībām. Tādēļ neliels daudzums drukāto bukletu joprojām būs pieejams "Lidl" veikalu stendos, kā arī drukāti reklāmas materiāli uz īsu brīdi vēl tiks izplatīti jaunatvērto "Lidl" veikalu apkārtnēs.

Jā, mēs zinām, ka neiromārketinga pētījumi liecina – pareizi veikts, taustāms, krāsains drukātais mārketings izraisa vairāk emociju nekā statiska tiešsaistes reklāma. Turklāt ir lielāka iespēja, ka saņēmējs to saglabās un pārlasīs vēlreiz. Taču šoreiz mēs runājam par atbildību. Cik tālu tā sliecas mūsu kā indivīdu izpratnē, un kā to izprotam mēs, "Lidl", kā mazumtirgotājs? Mūsu ietekme un ar to saistītās darbības ir balstītas uz trim kritērijiem: "Labi planētai", "Labi cilvēkiem" un "Labi tev". Skaisti pateikt, grūti izdarīt? Jā un nē. Pārstājot drukāt informatīvus reklāmas materiālus un vedot klientu uz digitālu alternatīvu, mēs veicam apzinātu izvēli – cirst vai necirst.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!