Ar savu aizrautību un filantropiju Dītrihs Matešics enerģijas dzērienu "Red Bull" radīja lietussargu plašam klāstam sporta veidu, ar kuru palīdzību sava uzņēmuma zīmolu padarīja teju par sinonīmu vārdam "stilīgs". Dodoties aizsaulē, austrietis aiz sevis atstājis iespaidīgu sporta impēriju. Un ne tikai.
"Red Bull" nepērk tikai reklāmas laukumu, tas izmanto savas milzīgās iespējas (uzņēmuma mārketinga budžets 2020. gadā bijis 1,6 miljardi eiro...), lai iegādātos neierobežotu zīmola izplatīšanu un veidotu vēsturi. Skatoties UEFA Čempionu līgas spēli ar Leipcigas un Zalcburgas komandu dalību vai F-1 sacensības, "Red Bull" logo redzams tieši notikumu laikā, nevis reklāmas pauzē. Kamēr "Coca-Cola" kļūst par galveno sponsoru Pasaules kausa izcīņai futbolā un olimpiskajām spēlēm, "Red Bull" sacensības rīko pati vai arī izdomā savus sporta veidus.
Kulminācija "Red Bull" mārketinga ambīcijām sasniegta 2012. gadā, kad austriešu izpletņu lēcējs Fēlikss Baumgārtners veica vēsturisku lēcienu no vairāk nekā 39 km augstuma, sasniedzot maksimālo ātrumu 1357,64 km/h. Viņš kļuva par pirmo cilvēku, kurš brīvajā kritienā pārsniedzis skaņas ātrumu.
Tiek lēsts, ka Matešica īpašumu vērtība pārsniedz 25 miljardus ASV dolāru. "Red Bull" sporta impērijas vērtība? To aprēķināt nav tik vienkārši.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv