MVP attēlu banka - 3518
Foto: SIPA/Scanpix/LETA

Laikā, kad visa automašīnu ražošanas industrija sāk izmantot elektromotorus, elektrisko automašīnu čempionāts "Formula E" kļuvis par izmēģinājumu lauku jaunākajām tehnoloģijām, un tas palīdzējis čempionātam izkarot sev vietu autosporta pasaulē. Astoņu sezonu laikā "Formula E" nav spējusi atbrīvoties no nemitīgajiem salīdzinājumiem ar prestižāko autosporta klasi F-1, kas šobrīd sasniegusi savas popularitātes virsotnes, taču lielas jēgas gan šiem salīdzinājumiem nav – vismaz pagaidām abiem čempionātiem ir gluži atšķirīgas funkcijas.

Runa pavisam  noteikti nav par mazu un nepopulāru sporta veidu. Augstas klases autosportistiem "Formula E" bieži vien ir otrā izvēle pēc nepiepildītā F-1 sapņa, jo piloti var startēt rūpnīcu komandās, kas spēj maksāt pieklājīgas algas. Mašīnu vadīšana esot pat grūtāka, jo sacensību laikā pilotiem daudz jādomā par enerģijas pārvaldīšanu, pareizu pozīciju trasē un apdzīšanu pareizākajā laikā. Turklāt sacīkstes notiek nelīdzenās ielu trasēs, ar ielu mašīnu riepām un krietni mazāku aerodinamiku.

Tādi autoražotāji kā "Audi", BMW un "Mercedes" čempionātu pameta, sakot, ka šajā laikā izsmēluši savas iespējas šajā čempionātā attīstīt savas tehnoloģijas, tomēr trešās paaudzes formulas turpina demonstrēt tehnoloģijas izaugsmi. "Gen 3" mašīnas ir izmēros mazākas, ātrākas un var pārsniegt 300 km/h ātrumu, kā arī efektīvākas enerģijas patēriņa ziņā. Tehnoloģiju attīstība ļāvusi akumulatoru svaru samazināt par 100 kilogramiem. 

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!