Pārskatot autosporta elitārā F-1 čempionāta komandu rindas, viss šķiet loģiski un saprotami. "Ferrari" būvē un pārdod mašīnas. "Mercedes", "McLaren", "Aston Martin" un pārējie – tieši tāpat. "Red Bull"... Hmm – "Red Bull"? Ko gan kompānija, kas ražo dzērienus, pazaudējusi šajā tehnoloģiju aristokrātu burziņā? Patiesībā stāsts ir visnotaļ aizraujošs. Par to, kā "Red Bull" mainīja F-1. Un to, kā F-1 mainīja "Red Bull".
Tās ir pavisam loģiskas asociācijas – F-1 spēkrati tik tiešām ir ļoti ātri, bet Mihaēls Šūmahers un "Ferrari" komanda savulaik bija nepārspējams tandēms Pirmās formulas trasēs. Un tās slavenības uz jahtām? Piekritīsiet – karaliskākajiem no visiem autosacīkšu seriāliem piestāv dimantos mērcēts uzvalks, kurā ietērpušies daži mākslīgi smaidi, kas ieskatās kameru objektīvos īsu mirkli pirms izdziest piecas sarkanās gaismas un sākas vakara galvenā daļa.
Un te mūsu asociāciju kolāžai pievienosim ceturto elementu – enerģijas dzērienu "Red Bull". Nepilnu 20 gadu laikā uzņēmums, kura pamatbizness ne mazākajā mērā nav saistīts ar sacīkšu braukšanu vai automašīnu ražošanu, kļuvis par vienu no titulētākajiem F-1 "dūžiem". Jaunākais no kopumā deviņiem tituliem atnāca decembrī, kad Makss Verstapens kļuva par pasaules čempionu.
Izrādās, nav jābūt atpazīstamam un turīgam autoražotāju zīmolam, lai tiktu pie panākumiem autosporta Mekā. "Red Bull" gājiens līdz virsotnei tam ir apliecinājums.
Šajā nedēļas nogalē Verstapens pirmoreiz dosies trasē aizstāvēt savu titulu – Bahreinā mūs sagaida pirmā no 22 jaunās F-1 sezonas izrādes sērijām.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv