FIFA football
Foto: EPA/LETA

Ilggadējais Starptautiskās Futbola federāciju asociācijas (FIFA) sponsors Japānas elektronikas uzņēmums "Sony" negrasās pagarināt līgumu ar organizāciju, informē vietējie mediji.

Kā zināms, FIFA pēdējo mēnešu laikā skāruši vairāki skandāli organizācijas iekšienē. Tie galvenokārt saistīti ar iespējamu balsu pirkšanu balsojumā par 2018. un 2022.gada Pasaules kausa izcīņas finālturnīra norises vietām, kas gan tā arī nav pierādīti.

Jau vēstīts, ka līgumu ar FIFA nolēmusi nepagarināt lidsabiedrība "Emirates", turklāt nu par šādu soli lēmusi arī "Sony" kompānija. Astoņu gadu līgums, kas noslēgsies šī gada beigās, pasaules vadošajai futbola organizācijai kopumā atnesis 33 miljardus jenu (224 miljonus eiro), bet kontrakta pagarināšanas gadījumā summa noteikti būtu vēl lielāka.

Tiek vēstīts, ka "Sony" vietu grasās ieņemt Dienvidkorejas elektronikas uzņēmums "Samsung". Savukārt "Emiretes" vietā varētu stāties cita lidsabiedrība "Qatar Airways", kas pārstāv 2022.gada Pasaules kausa izcīņas norises vietu Kataru.

"Emirates" un "Sony" ir starp sešiem lielākajiem FIFA atbalstītājiem. Iepriekš bažas par FIFA negatīvo publicitāti pauda arī Vācijas sporta apģērbu, apavu un aprīkojuma ražotājs "adidas", kura līgums ar asociāciju gan ir spēkā līdz 2030.gadam.

Pēc pieciem gadiem, kad FIFA lems par 2026.gada Pasaules kausa rīkotāju likteni, organizatorus noteiks FIFA kongress, nevis FIFA izpildkomiteja, kā tas bija līdz šim.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!