Skrastiņa un vēl 43 cilvēku dzīvības traģiski pārtrūka 2011.gada 7.septembrī netālu no Jaroslavļas, avarējot lidmašīnai "YAK-42". Skrastiņš un "Lokomotiv" komanda devās uz Minsku, kur bija jāaizvada KHL sezonas pirmā spēle pret Minskas "Dinamo". Tā gada 16.septembrī Latvija atvadījās izcilā hokejista, un viņu pēdējā gaitā izvadīja tūkstošiem cilvēku.
Kārlis Skrastiņš dzimis 1974. gada 9. jūlijā Rīgā. Ar hokeju viņš sāka nodarboties piecu gadu vecumā "Dinamo" sporta skolā, kur apguva hokeja pamatus. Jauniešu vecumā treneris Mihails Beskašnovs Skrastiņu uzaicināja uz Rīgas Augstākās sporta meistarības skolas (RASMS) komandu, no kurienes viņš nedaudz vēlāk jau nokļuva meistarkomandā "Pārdaugava", kas bija tā laika Rīgas "Dinamo" mantiniece.
Jau junioru vecumā Skrastiņam tika prognozēta karjera Nacionālajā hokeja līgā (NHL), taču atšķirībā no citiem Latvijas hokejistiem, kuri centās Ziemeļamerikas hokeju iekarot caur zemāko līgu klubiem, aizsargs izvēlējās citu ceļu un devās uz Somiju, lai spēlētu Turku TPS komandā, kuru tolaik trenēja bijušais Rīgas "Dinamo" galvenais treneris Vladimirs Jurzinovs.
Pēc trim sezonām Somijā Skrastiņš, jau nobriedis par augstākā līmeņa hokejistu, devās uz ASV, kur NHL kluba Našvilas "Predators" rindās debitēja 1998. gadā. Skrastiņš, pateicoties savai izturībai, pašaizliedzīgajai spēlei un apņēmībai, ātri vien izpelnījās Ziemeļamerikas hokeja speciālistu atzinību, un NHL viņu uzskatīja par stabilu aizsargu "melnā darba" darītāju, kura labākās prasmes ir savu vārtu drošība un spēle mazākumā.
Pēc piecām sezonām Našvilas "Predators" rindās Skrastiņš 2003. gadā parakstīja līgumu ar Kolorādo "Avalanche", kur nospēlēja līdz 2008. gadam, tajā laikā uzstādot arī NHL rekordu pēc kārtas aizvadīto spēļu skaita ziņā aizsargiem, gan Ziemeļamerikā, gan Latvijā iemantojot apzīmējumu "Dzelzs vīrs".
2007./2008. gada sezonas izskaņā Skrastiņš tika aizmainīts uz Floridas "Panthers" vienību, bet 2009. gadā aizsargs parakstīja līgumu ar Dalasas "Stars", kur viņš nospēlēja divas sezonas. Pēc aizvadītās 2010./2011. gada sezonas, kad Skrastiņam NHL vairs netika piedāvāts atbilstošs līgums, viņš pieņēma lēmumu atgriezties Eiropā un spēlēt Kontinentālajā hokeja līgā, parakstot līgumu ar vienu no spēcīgākajiem līgas klubiem Jaroslavļas "Lokomotiv".
2011./2012.gada sezonā NHL klubs "Stars" visas sezonas garumā pieminēja Skrastiņu, hokejistiem uz ķiverēm valkājot melnas uzlīmes ar 37.numuru, jo iepriekšējās divas sezonas Skrastiņš pārstāvēja "Stars" komandu, valkājot tieši 37.numuru.
NHL karjeras laikā Skrastiņš aizvadīja 832 spēles, kurās guva 32 vārtus un atdeva 104 rezultatīvas piespēles, nopelnot 375 soda minūtes. Viņš piedalījās arī 20 Stenlija kausa izcīņas spēlēs, kurā izcēlās ar trim rezultatīvām piespēlēm.
Latvijas izlasē Skrastiņš debitēja 18 gadu vecumā - 1992. gada 7. novembrī, nacionālās izlases pirmajā spēlē pēc neatkarības atjaunošanas ar Lietuvu (13:2). Kopā valstsvienības rindās viņš aizvadīja 151 spēli, kurā guva 28 vārtus un atdeva 38 rezultatīvas piespēles, nopelnot 66 rezultativitātes punktus. Savu spilgtāko spēli izlasē Skrastiņš aizvadīja 2003. gadā pasaules čempionātā Somijā, kad izšķirošajā spēlē par iekļūšanu nākamajā kārtā viņš iemeta trīs vārtus, palīdzot Latvijas izlasei ar 4:0 uzvarēt neērto Baltkrievijas izlasi.
Pēdējo turnīru izlasē Skrastiņš aizvadīja 2010. gada olimpiskajās spēlēs Vankūverā, kur, tāpat kā iepriekš pasaules čempionātos, viņš bija komandas kapteinis.
Kārlis Skrastiņš ir piektais Latvijas sportists, kura dzīvība apraujas aviokatastrofā. 1950. gada 7. janvārī pie Sverdlovskas, tagadējās Jekaterinburgas, lidmašīnas katastrofā gāja bojā Latvijas hokejisti Harijs Mellups un Roberts Šūlmanis, kuri tobrīd pārstāvēja Maskavas VVS (Gaisa kara spēku) komandu. 1967. gadā lidmašīnas reisā Rīga - Liepājā, kas cieta avāriju pie Liepājas, atradās un gāja bojā pirmais Latvijas bokseris PSRS čempions Imants Enkūzis. Savukārt 1973. gada 19. februārī nolaižoties Prāgas lidostā avarēja lidmašīna, kurā atradās PSRS jauniešu izlase, arī TTT komandas basketboliste Sandra Jostiņa.