Gada basketbolists Latvijā - 16
Foto: Publicitātes foto

Ņujorkā sākas ažiotāža ap latviešu basketbolistu Kristapu Porziņģi - vietējie mediji vēsta, ka pilsētas sporta veikalos sākot aptrūkties Ņujorkas "Knicks" kreklu ar 6. numuru.

Kā novēroja izdevums "New York Daily News", Nacionālās Basketbola asociācijas (NBA) mājas lapā vispār nav iespējams nopirkt Porziņģa kreklus, ko manīgi izmanto sporta preču tirgotāji, taču pēc pēdējām spēlēm, kurās latviešu basketbolists atkal uzrādīja fantastisku sniegumu, arī viņi netiek galā ar pieprasījumu.

Pēc otrdienas mača pret iepriekšējo "Knicks" fanu mīluli Džeremiju Linu un Šarlotas "Hornets", kurā Kristaps Porziņģis izcēlās ar 29 punktiem, sporta preču pārdevēju "Modell" interneta veikalā "Knicks" kreklus ar 6. numuru izpirka "pa tukšo", bet šīs kompānijas veikalā, kas atrodas blakus komandas spēļu arēnai "Madison Square Garden", bija palikuši vien deviņi, atklāja "Modell" pārstāvji.

"Šobrīd mums ir Porziņģa krekli 40 veikalos Ņujorkā, un drīz piegādāsim ievērojamu skaitu arī mūsu interneta veikalā un ļoti, ļoti daudz kreklu veikalā blakus arēnai," sola "Modell" pārstāvis Deivs Brauns. "Nākamnedēļ kreklu apjumu četrkāršosim un izvietosim tos visos ķēdes veikalos, jo pēc otrdienas spēles vien trīs dienās tika izpirkts tikpat daudz kreklu kā visas iepriekšējās nedēļas laikā. Viņa krekls šobrīd noteikti ir vispārdotākais no "Knicks" spēlētājiem."

Porziņģa aģents Endijs Millers izteicies, ka plānos ir izveidot arī ikdienas apģērbu ar Porziņģa 6. numuru. "Es pagaidām nedrīkstu izpaust procesa specifisku un detaļas, taču mums ir ideja ieviest gan sporta, gan ikdienas apģērbu kolekciju," viņš saka. "Sarunas notiek un turpinās, taču nu jau tās ir kļuvušas agresīvākas. Tas gan neietekmēs zīmola veidošanas procesu." Aģents norāda, ka neesot lietas kursā, kā līga izvēlas spēlētāju kreklus suvenīriem, bet Porziņģi "iepriecinot" fanu entuziasms.

Piesauktais Lins bija iepriekšējais "Knicks" popularitātes fenomens ar tā saukto "Linsanity" ("Lina trakums"), taču sporta preču tirgotāji norāda, ka viņš popularitātes kalngalā bija vien četras nedēļas, kamēr Latvijas basketbolistam ar Ņujorkas komandu ir ilgtermiņa līgums, turklāt aiz Lina bija miljonos mērāmā lielā Āzijas izcelsmes ņujorkiešu "armija". "Ņujorkā nav liela latviešu fanu bāze," norāda sporta mārketinga kompānijas "Sportscorp Ltd." prezidents Marks Dženiss. "Lina gadījumā tas bija jauns spēlētājs no Hārvardas, tas bija lielisks stāsts par ikdienas iespējām. Ja Porziņģis spēs kļūt par spēlētāju, kas pēkšķi parādās un laukumā paveic lielas lietas, ja komanda sāks uzvarēt, fani viņu dievinās."

"Porziņģis ir ļoti nosvērts, nobriedis un tas runā par labu viņa ģimenei un pašam," saka Dženiss. "Viņš nekautrējas prasīt padomus, kad tas nepieciešams, pazemīgi uzklausa ieteikumus un ļoti reāli skatās uz to, ko vēlas sasniegt. Ja viņš spēlētu mazāk nozīmīgā tirgū, mēs šobrīd nesarunātos, taču viņš darīs savu darbu un turpinās augt. Vēl ir tāls ceļš ejams."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!