Šajā nedēļas nogalē, kad Latvijā tiks svinētas Lieldienas, Katarā sāksies Pasaules motošosejas čempionāta jeb MotoGP 2012.gada sezona.
Lieldienu svinētājiem pirmā posma vērošana svētku plānus neizjauks, jo prestižākajā MotoGP klasē sacīkste izgaismotajā Losailas trasē sāksies svētdienas vakarā 22:00 pēc Latvijas laika. Uzreiz gan jāsāk ar bēdīgu ziņu – šogad pirmo MotoGP posmu neviena no Latvijas televīzijām nerādīs, lai gan vēl pastāv cerība, ka "Viasat Sport Baltic" sezonas gaitā atgriezīsies pie MotoGP tanslācijām.
Šogad MotoGP čempionātā atkal paredzēti 18 posmi un sezona noslēgsies 11.novembrī ar sacīksti Valensijas trasē. Arī attiecībā uz galvenajiem čempionāta favorītiem, izskatās, ka nav lielu izmaiņu "Honda" un "Yamaha" komandēs parādi, kamēr "Ducati" vispirms jāizcīna savas problēmas un tikai tad jāķeras pie konkurentiem. Tomēr lielākās izmaiņas skar tehnisko jomu – esam atgriezušies pie litra dzinēju darba apjoma un ir ieviesta papildus CRT apakšklase, kas šķidrās dalībnieku rindas padarīs nedaudz kuplākas.
"Honda" vs "Yamaha"
Starpsezonas laikā "Honda" komandas kā favorītu statuss īpaši apdraudēts netika, tomēr pēdējie kopīgie testi Heresas trasē atklāja jaunu tendenci – arī "Yamaha" ir progresējusi un var sagādāt nopietnāku konkurenti "Honda" pilotiem nekā tas bija pērn.
Lai gan arī Heresā gluži kā abās Sepangas testu sesijās ātrākais bija Keisijs Stouners, šoreiz šis rezultāts bija jāizcīna un tuklāt austrālieša pārsvars bija nieka 0,2 sekundes. Pērn "Honda" varēja paļauties uz savu moderno pārnesumu kārbu un cerēja, šo ieroci izmantot arī šogad, tomēr arī "Yamaha" ir papildinājusi savu arsenālu ar līdzīgu risinājumu.
"Yamaha" zvaigzne Horhe Lorenco paziņoja, ka jaunais "Yamaha M1″ modelis ir pietuvojies japāņu brālim "Honda RC213V" un pats spānis nekad pirms sezonas nav juties tik komfortabli uz jaunā motocikla: "Mēs esam tuvāk viņiem ("Honda" braucējiem) un motocikli ir krietni līdzvērtīgāki."
"Bridgestone" labo kļūdas
Pēdējie testi parādīja, ka jaunās paaudzes "Bridgestone" riepas labāk piestāv "Yamaha" motociklam, kamēr "Honda" braucēji vienotā korī sūdzas par stabilitātes trūkumu bremzēšanas laikā un iebraucot līkumā.
"Bridgestone" ņēmuši vērā pēdējo divu gadu problēmas ar temperatūras nodrošināšanu riepās un braucēji atzina, ka šīs problēmas vairs nav, tomēr medaļai ir otra puse – šīs riepas nav tik izturīgas un var neizdzīvot sacīkšu distanci, paverot iespēju negaidītai scenārija maiņai sacīkšu izskaņā.
"Ducati" joprojām pieklibo
"Sestā vieta ir šī motocikla potenciāls," skarbs savā vērtējumā bija "Ducati" zvaigzne Valentīno Rosi. Lai gan pirmajos testos parādījās cerību stariņš, vēlāk arī tas noplaka, jo kļuva skaidrs, ka pagaidām "Ducati" nav konkurents "Honda" un "Yamaha" fabrikas komandām.
Pats Rosi atzīst, ka pirms otrajiem Sepangas testiem komanda ir atzgājusi nepareizajā virzienā ar motocikla attīstību un tas vēl vairāk atsvieda itāļu komandu atpakaļ. Pirmajā posmā Katarā Rosi un "Ducati" ir atgriezušies pie regulējumiem, kas tika izmantoti vēl pirmajos testos ziemā Sepangā.
Lai situācija būtu vēl smagāka, abiem "Ducati" braucējiem starpsezonā bija jāarstē brīces, jo zem skalpeļa gūlās gan Rosi, gan viņa komandas biedrs Nikijs Heidens, kurš Sepangā vēl nespēja nopietni iesaistīties testu procesā.
CRT līderos "Aprilia"
Ļoti interesanti šogad būs pavērot pagaidām gan vēl konkurētnespējīgās CRT klases attīstību un savstarpējo cīņu, kas notiks ne tikai trasē, bet arī aizkulisēs. "Dorna" un Karmello Ezpeleta ar jauno CRT kustību neglauda pa spalvai lielām moto ražotāju kompānijām un šeit pat var nonākt līdz protestiem, jo CRT noteikumus viltīgi ir izmantojuši "Aprilia", kas faktiski uz starta liks modificētu Superbike modeli, kas zem "Aspar" karoga būs Rendija de Pjunē rokās.
Heresas testos francūzis mina uz satelītkomandu braucēju papēžiem un pats atzina, ka viņa mērķis ir iesaistīties cīņā ar šīm vienībām, lai gan lielākā problēma būšot apdzīšana, jo MotoGP prototipiem esot ievērojami labākas paātrinājuma īpašības.
Jāatgādina, ka CRT tehnsikajā ziņā lielākās priekšrocības saistās ar lielāku pieejamo degvielas daudzumu sacīkstē (21 litrs MotoGP pret 24 litriem CRT) un lielāku dzinēju skaitu sezonā (6 dzinēji MotoGP pret 12 dzinējiem CRT). Taču arī tas pagaidām neļaus CRT motocikliem nopietni cīnīties ar MotoGP prototipiem, galvenokārt jau elektronikas dēļ. Līdz jūnijam ies karsti ne tikai trasē – MotoGP boss Karmello Ezpeleta ir solījis ratificēt jaunos tehniskos noteikumus, kuros solās būt vairāki nepopulāri lēmumi – piemēram ieviesta standarta elektronika, kas ļoti nepatiks ražotājiem. Būs jautri.