Ar vairāku mēnešu novēlošanos svētdien Austrijas "Red Bull Ring" trasē beidzot sākās 2020. gada F-1 sezona. Lai gan uz pjedestāla augstākā pakāpiena atkal kāpa "Mercedes" pilots, pirmā sacīkste nebūt nebija garlaikojoša vai paredzama. Tukšu tribīņu priekšā, kā to paredzēja Covid-19 pandēmijas dēļ ieviestie noteikumi, pasaules 20 labākie piloti sarīkoja Holivudas trillerim līdzīgu šovu, kurā cīņa par vietām notika līdz pat pašiem pēdējiem metriem.
Treniņu sesijas un kvalifikācija iezīmēja tādus komandu savstarpējos spēku samērus, kurus jau varējām novērot pirmssezonas testos Barselonā - "Mercedes" ir pārliecinoši favorīti un "Red Bull" ir seškārtējo pasaules čempionu tuvākie sekotāji.
Leģendārā "Ferrari" komanda savas spējas konkurēt ar "Mercedes" un "Red Bull" vērtēja kā zemas vēl pirms došanās trasē un skeptiski raudzījās uz savu gatavību cīnīties par pjedestālu vai pat uzvaru. Itālijas vienība uz Austriju nebija paņēmusi līdzi nekādus uzlabojumus un startēja ar faktiski to pašu spēkratu, kurš Barselonā tika testēts februārī. Lai gan sagaidīt augstus panākumus no "Ferrari" pirmajā sacīkšu nedēļas nogalē nebija pamata, tikai retais varēja iedomāties, ka savulaik tādu autosporta smagsvaru kā Askari, Laudas un Šūmahera pārstāvētā komanda izskatīsies tik vāji. Sebastians Fetels, kuram šī būs pēdējā sezona komandā, pat nespēja iekļūt trešajā kvalifikācijas sesijā, bet viņa komandas biedrs Šarls Leklērs atzīmējās ar visai viduvēju sniegumu, tiekot pie septītās starta vietas.
Svētdien pavisam neilgi pirms sacīkstes sākuma par ātruma nesamazināšanu pie dzeltenā karoga kvalifikācijas izskaņā trīs starta pozīciju sodu saņēma Lūiss Hamiltons un tas nozīmēja, ka blakus Valteri Botasam no pirmās starta rindas posmu uzsāka "Red Bull" zvaigzne Makss Verstapens. Hamiltona sods ļāva Verstapenam vēl optimistiskāk raudzīties uz savām izredzēm uzvarēt sacīksti. Nīderlandietis bija arī vienīgais no pirmā desmitnieka, kurš startēja ar vidējā sastāva riepām, tādējādi iegūstot plašākas iespējas variēt ar pitstopu stratēģiju sacīkstes laikā. Cerības par uzvaru gan zuda visai ātri – Verstapena formulu jau 11. aplī piemeklēja tehniska problēma un viņš bija spiests izstāties.
Skatoties no "Red Bull" perspektīvas, sliktāku sezonas sākumu grūti iedomāties. Pēdējos gados Austrijas konstruktors sezonu parasti iesāka ne pārāk iespaidīgi, pēc tam sniegums uzlabojās, sekoja dažas uzvaras un sezonas noslēgumā komanda jau izskatījās labi, ļaujot domāt un cerēt, ka nākamā sezona beidzot būs tā, kurā vienība, kas uzvarējusi četrus pasaules čempiona titulus, cīnīsies par piekto.
Arī šī sezona sākās ar optimismu – Verstapens ir, iespējams, labākais pilots visā F-1, komandai ir pieredzējuši speciālisti, kā arī izdevies izveidot labu sadarbību ar "Honda", kas ražo "Red Bull" formulu jaudas agregātus. Cerības veicināja arī vienībai pateicīgais sacīkšu kalendārs sezonas sākumā ar diviem posmiem Austrijā, kur Verstapens uzvarējis pēdējos divus gadus, un vizīti Ungārijas "Hungaroring" trasē, kurā "Red Bull" aizvadītajās sezonās bijuši konkurētspējīgi. Taču pirmais posms komandai izvērtās katastrofāls – izstājās arī Verstapena komandas biedrs Aleksandrs Albons, kurš sacīkstes noslēguma fāzē pretendēja ne tikai uz pjedestālu, bet arī uzvaru. Pēc sadursmes ar Hamiltonu cīņā par otro vietu Albons nonāca ārpus pirmā desmitnieka, bet dažus apļus vēlāk bija spiests izstāties. Tātad sezona, ar kuru "Red Bull" saistīja lielas cerības, iesākusies ar abu tās pilotu izstāšanos un nulli punktiem čempionāta kopvērtējumā.
Hamiltons par incidentu ar Albonu saņēma piecu sekunžu sodu un tas nozīmēja, ka pasaules čempions finišā atkrita uz ceturto vietu, bet viņa komandas biedrs Botass otro gadu pēc kārtas sezonu sāka ar uzvaru.
Somu pilotam šogad ir tikai viens mērķis – kļūt par pasaules čempionu. Svētdien viņš spēra pirmo soli pretī sava sapņa piepildīšanai. Raugoties ilgtermiņā, faktors, kas izšķirs to, vai Botass kļūs par čempionu, būs viņa stabilitāte visas sezonas garumā. Arī pērn soms sezonu iesāka spilgti, uzvarot divos no pirmajiem četriem posmiem, taču tad apgriezienus sāka uzņemt Hamiltons, kamēr Botasa sniegums pasliktinājās. Botass nedrīkst pieļaut līdzīga scenārija atkārtošanos šogad – šī ir labākā iespēja kļūt par pasaules čempionu, kāda viņam jebkad bijusi, un otra var arī nepienākt. Gada izskaņā Botasam beidzas līgums ar "Mercedes", un netrūkst to, kuri viņu pašreizējā F-1 čempionu vienībā gribētu un varētu aizstāt.
"Ferrari" uz sezonas atklāšanas posma rezultātiem var atskatīties ar divējādām sajūtām. Fetels sacīksti iesāka solīdi, taču 31. aplī pēc grūti izskaidrojama apdzīšanas mēģinājuma vācietis pieļāva nu jau kārtējo nepiespiesto kļūdu - pēdējo divu gadu laikā viņam to bijis daudz un tās vairākkārt liegušas cīnīties par labiem rezultātiem. Komandas biedrs Leklērs aizvadīja neizteiksmīgu sacīksti, taču viss mainījās 20 apļus pirms tās beigām. Trasē atrodoties drošības mašīnai, Monako pilots devās pēc jauna riepu komplekta, lai, atsākoties sacīkstei, mēģinātu pakāpties dažas pozīcijas augstāk. Tas viņam arī izdevās un aizraujošo Austrijas posmu viņš noslēdza otrajā vietā – patīkami pārsteidzošs rezultāts, kuru, visdrīzāk, negaidīja arī paši kvēlākie itāļu komandas fani. "Ferrari" ir daudz problēmu un to risināšana prasīs laiku, taču pirmais posms, vismaz Leklēra garāžas pusei, sagādāja pozitīvas emocijas.
Vēl lielāks gandarījums un gaviles valdīja "McLaren" komandas nometnē, jo sezonas pirmajā sacīkstē, pateicoties jaunajam britu talantam Lando Norisam, izcīnīta trešā vieta. Labu posmu aizvadīja arī otrs komandas pilots Karloss Saincs, kurš palika piektais.
Norisa sniegums bija fantastisks visas nedēļas nogales garumā. Vispirms viņš izcēlās ar lielisku kvalifikāciju, kurā ieguva augsto ceturto vietu (sacīksti sāka no trešās pozīcijas Hamiltona soda dēļ). Vienlīdz spilgta un kvalitatīva bija arī viņa braukšana svētdienas sacīkstē. Cerības uz pjedestālu britam parādījās pēc tam, kad tiesneši Hamiltonam piešķīra sodu par sadursmi ar Albonu – Noriss uzreiz steidza izmantot situāciju un pašā pēdējā aplī uzstādīja ātrāko apļa laiku, kas ļāva no Hamiltona atpalikt mazāk par piecām sekundēm un attiecīgi pacelties uz trešo vietu. Lieliskā nedēļas nogale apliecināja, ka pērn rādītais sniegums nav bijusi nejaušība un ka Andreasa Zeidla un Zaka Brauna vadībā titulētā "McLaren" komanda turpina doties pareizā virzienā.
Covid-19 pandēmijas dēļ apstājās teju visa pasaules sporta dzīve un F-1 faniem nācās ilgi gaidīt 2020. gada sezonas sākumu, taču dramatiskais un pavērsieniem pilnais Austrijas posms noteikti bija šīs gaidīšanas vērts. Otrais posms notiks jau šīs nedēļas nogalē, kad piloti atkal dosies "Red Bull Ring" trasē, un jācer, ka lutinās autosporta mekas līdzjutējus ar tikpat grandiozu šovu.