Latvijas pludmales volejbolists Aleksandrs Samoilovs savas veiksmīgās sportista karjeras laikā noslēdzis ne vienu vien sponsora līgumu, tostarp arī ar azartspēļu pakalpojumu sniedzējiem, bet jūlijā viņš kļuva par Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) Sporta departamenta vadītāju, tāpēc radās jautājumi par ētiskajiem apsvērumiem turpināt šādu sadarbību.
Diskusija par šo tēmu izcēlās sociālajā tīklā "X", kad žurnāliste Inese Braže uzdeva jautājumu IZM, vai ir pieņemami, ka Samoilovs jau kā valsts amatpersona turpina reklamēt tiešsaistes azartspēļu uzņēmumu. Samoilovs IZM Sporta departamenta vadītāja amatā ir no 10. jūlija, bet 24. jūlijā vēl redzams, ka viņš ir daļa no totalizatora reklāmas kampaņas.
Pats titulētais pludmales volejbolists piektdienas pēcpusdienā sniedza skaidrojumu par šo situāciju, norādot, ka situācija būs atrisināta pāris dienu laikā.
"Man joprojām turpinās profesionālā sportista karjera, tāpēc man ir spēkā vairākas sponsoru sadarbības, piemēram, ar "Lido","Venden", "Sportland" un" Nike"," savā "Facebook" profilā norādīja Samoilovs. "Publikācija, kas izsaukusi diskusijas, popularizēja sporta ziņu blogu, bet jebkurā gadījumā tā bija ārpus noslēgtās vienošanās un pēc mana protesta tā vakar tika dzēsta."
"Uzzinot Sporta departamenta direktora atlases konkursa rezultātus, vēl pirms darba attiecību sākuma, esmu veicis soļus, lai izbeigtu visas manas aktīvās sponsoru sadarbības. Tās noslēgsies šomēnes pēc Latvijas čempionāta pludmales volejbolā, kurā startēju kā sportists, tātad pēc dažām dienām," precizēja jaunais IZM Sporta departamenta vadītājs.