Foto: WRC

Latvijas rallija ekipāža Mārtiņš Sesks un Renārs Francis svētdien noslēdza savu trešo pasaules rallija čempionāta (WRC) posmu, un sacensības Čīlē latviešiem izvērtās ļoti sarežģītas. Neraugoties uz to, ka neizdevās cīņa par augstām vietām, Sesks bija apmierināts ar iegūtajām mācībām.

Sesks/Francis ar "Ford Puma Rally1" spēkratu bez hibrīda dzinēja Čīles rallija kopvērtējumā ierindojās 25. vietā.

Jau vēstīts, ka piektdien Sesks un stūrmanis Renārs Francis, kuri startē ar "Ford Puma Rally1" spēkratu bez hibrīda dzinēja, spēja aizvadīt tikai trīs ātrumposmus, jo pārsistas divas riepas neļāva viņiem pašu spēkiem laicīgi sasniegt servisa parka. Līdz ar to viņš vairs nevarēja cīnīties par augstu pozīciju kopvērtējumā. Sacensībās ekipāža no Latvijas atgriezās sestdien, visos ātrumposmos iekļūstot labāko desmitniekā. Svētdien risinājās noslēdzošie četri ātrumposmi.

Svētdien risināsies vēl četri ātrumposmi. Dienas ievadā Sesks 18,62 kilometrus garajā distancē ierindojās desmitajā vietā, taču viņš uzrādīja par 36,2 sekundēm lēnāku rezultātu nekā astoņkārtējais pasaules čempions Sebastjens Ožjē no "Toyota Gazoo Racing" komandas. Arī Ožjē Čīles rallijs bijis neveiksmīgs, un sestdien astotajā ātrumposmā viņš bija spiests izstāties.

Sesks 13. ātrumposmā devās ar otro starta numuru aiz Ožjē, tomēr viņš atzina, ka braukt pa astoņkārtējā WRC čempiona trajektorijām nebija viegli.

"Es viņam neturu līdzi, viņš man šajā brīdī ir pārāk labs. Mēs visu laiku esam pārāk piesardzīgi un pārāk lēni. Šīs sacensības mums ir ir pieredzes gūšanai. Šim puisim (Ožjē) tās ir pietiekami daudz," pēc finiša ātrumposmā teica Sesks.

8,8 kilometrus garajā 14. ātrumposmā migla bija vēl biezāka, un Ožjē turpināja braukt ātrāk par visiem. Sesks viņam piekāpās 18,7 sekundes, kas atkal viņam deva 10. ātrāko laiku. Pēc veiktās distances latvietis sacīja, ka trasē nebija viegli, jo ceļus nevarēja atpazīt, neraugoties uz stenogrammas pierakstiem.

15. ātrumposmā ekipāžas atkal veica 18,62 kilometrus garo distanci, un Sesks turpināja demonstrēt pietiekami stabilu sniegumu. Finišā latviešu rīcībā esošajai "Ford Puma Rally1" automašīnai nolūza aizmugurējais antispārns. Liepājnieks finišā bija ļoti pārsteigts, kad intervētājs viņam pateica par nolauzto antispārnu. Viņš atzina, ka kaut kas nav bijis kārtībā, kad bremzēja. Līdz ar to tas vairāk bija tehnisks defekts, nevis sekas pēc Seska pieļautās kļūda.

Sesks šajā ātrumposmā bija par 17,6 sekundēm lēnāks nekā Ožjē, bet šoreiz latvietis ierindojās devītajā vietā. Furmo vienā no pagriezieniem saslīdēja un zaudēja laiku, tāpēc Sesks viņu apsteidza.

Sacensības noslēdzās ar 8,8 kilometru garo "powerstage", un latviešiem tajā bija trasē jādodas ar "Ford Puma" bez aizmugurējā antispārna, jo saremontēt auto pirms starta nebija iespējams. Bija redzams, ka mašīna bija daudz grūtāk kontrolējama, un latvieši uzrādīja par 20,7 sekundēm lēnāku rezultātu nekā Ožjē, kurš svētdien bija ātrākais visos četros "dopos".

"Es to nerekomendēju," par braukšanu bez antispārna teica Sesks. "Es ceru, ka tā nebija pēdējā reize, kad startējam WRC. Būtu ļoti priecīgs atgriezties. Šeit bija smagas mācības, un mēs iemācījāmies ļoti daudz."

Kalle Rovanpera pēdējā ātrumposmā Ožjē piekāpās tikai 0,1 sekundi, taču viņš 15. reizi karjerā uzvarēja WRC rallijā. Soms Čīles rallija kopvērtējumā komandas biedru Elfinu Evans apsteidza par 23,4 sekundēm. Igaunis Ots Tanāks, kurš brauc ar "Hyundai" spēkratu, ieņēma trešo vietu (+43,9).

Sesks kopvērtējumā līderim zaudēja 38 minūtes un 54,7 sekundes, bet aiz viņa bija Ožjē, kura deficīts pēc sestdienas problēmām ir teju pusotra stunda. WRC ieskaitē Sesks un Ožjē kopvērtējumā bija ar sliktākajiem rezultātiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!