Latvijas vadošajai rallija ekipāžai ar pilotu Mārtiņu Sesku un stūrmani Renāru Franci jebkurš no 2025.gada pasaules rallija čempionāta (WRC) sezonas posmiem ir izaicinājums, sarunā ar žurnālistiem atzina Francis.
Jau ziņots, ka Seska un Franča ekipāža šosezon grasās startēt vismaz sešos posmos. Šosezon viņi startēs rallijos Zviedrijā (13.-16.februāris), Portugālē (15.-18.maijs), Sardīnijā (5.-8.jūnijs), Akropolē (26.-29.jūnijs), Igaunijā (17.-20.jūlijs), Somijā (31.jūlijs-3.augusts) un, iespējams, arī Saūda Arābijā (27.-30.novembris).
"Man jebkurš no tiem rallijiem ir izaicinājums. Pret visiem jāattiecas nopietni, jo tas ir pasaules līmenis. Aizbraukt uz Alūksni ir vienkāršāk, nekā startēt šajos posmos. Iepriekš ir jāsagatavojas, lai uz vietas var atstrādāt pieraksta dienas un piedalīties sacensībās. Šajos mēnešos uzturam sevi formā, bet sākot no Alūksnes rallija, ķeramies klāt lielajam darbam," stāstīja Francis, kurš iepriekšējā nedēļā kopā ar Sesku uzvarēja Alūksnes rallijā.
Par ekipāžas plāniem šajā sezonā ilgstoši nebija skaidrības, līdz otrdien oficiāli tika izziņots, ka latvieši WRC aizvadīs pusi sezonas.
"Spekulāciju bija ļoti daudz. Tas bija arī patīkami, jo tas nozīmē, ka cilvēkiem interesē mūsu plāni. Mums ir pieredze no iepriekšējā gada, kad arī ilgu laiku turējām noslēpumā savus plānus. Sarunas ir nepārtrauktas un viss tiek izlemts pēdējās dienās," stāstīja Sesks.
Sarunas ar "M-Sport Ford" komandu norisinājās arī pagājušajā nedēļā notikušā Alūksnes rallija laikā, kas Seska un Franča ekipāžai bija pirmais šajā gadā.
"Bija pagājuši daži mēneši kopš pēdējā rallija Čīlē, tāpēc vajadzēja sevi noskaņot. Testa un pierakstu dienās bija jāver vaļā dators un jāraksta elektroniskā pasta vēstules. No savas komforta čaulas ir jālien laukā, tad arī parasti viss saliekas pa plauktiņiem."
WRC ralliji, kuros startēs Latvijas ekipāža, notiek pa grants segumu. Veiksmīgi sevi apliecinot šajās sacensībās, nav izslēgts, ka parādītos iespēja startēt vēl kādā WRC posmā.
"Būtu bijis interesanti un ceru, ka būs iespēja ar "Rally 1" mašīnu braukt kādā asfalta rallijā. Taču tāds bija komandas uzstādījums," teica Sesks.
Pēc pērnās sezonas Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) atteicās no hibrīda sistēmu izmantošanas "Rally 1" spēkratiem.
"Tas nekādu priekšrocību nedod, jo visi ir braukuši un vieglāk ir noņemt nost, nevis pielikt klāt. Tam nebūs nekādas izšķirošas nozīmes," secināja Sesks.
Runājot par gatavošanos WRC sezonai, Francis arī akcentēja fizisko sagatavotību, par kuru rūpējas treneris Artis Lagzdiņš.
"Viņš vairākus gadus strādājis ar Paulu Jonasu. Zinām, ko fiziski prasa no Paula sacensībās. Nogurums sakrājas dienu no dienas. Ja sacensību dienā šķiet, ka viss ir kārtībā, tad īstais nogurums parādās pēc sacensībām. Galvenais, lai būtu pareiza elpošana un varētu izturēt karstumu. Pērn Polijā mašīnā, nepārspīlējot, bija kādi 60-70 grādi - kā normālā pirtī. Trīs dienas tādā karstumā nav vienkārši. Izsvīdām un notievējām," stāstīja Francis.
Seska ekipāža iepriekšējā sezonā debitēja WRC, startējot trīs posmos. Polijas rallijā latvieši bija piektie, jūlijā vēsturē pirmajā WRC posmā Latvijā - septītie, vietu uz goda pjedestāla zaudējot vien pēdējā ātrumposmā, savukārt Čīles rallijā pēc avārijas sacensības tika turpinātas treniņu nolūkos.
2025.gada WRC sezonas sāksies janvāra beigās ar Montekarlo ralliju. Kopumā sezonā būs 14 posmi, jūlija vidū autosportistiem sacenšoties Igaunijā.