Tāpat Starptautiskā Olimpiskā komiteja (SOK) tiesības pārraidīt Olimpiādi piešķīrusi "Eurosport" mātesuzņēmumam no ASV "Discovery Communications". Šis ir pirmais gadījums, kad SOK piešķīrusi tiesības filmēt Olimpiādi tikai vienai Eiropas telekompānijai.
Latvijas Televīzijas (LTV) sporta redakcijas vadītājs Andris Ušackis norādīja, ka pašlaik situāciju, kāda būs Latvijā, grūti komentēt, jo nav citas papildus informācijas par veikto darījumu. Kā zināms, LTV 7.kanāls Latvijā jau pārraidījis iepriekšējās olimpiskās spēles.
"Pēc idejas ir tā, ka SOK ir savi piedāvājuma tendera noteikumi. Lai "Discovery Communications" nodrošinātu nepieciešamo pārraižu daudzumu, uzņēmums, visdrīzāk, ļaus citām telekompānijām iegādāties apakšlicences," skaidroja Ušackis. "Noprotam, kādi ir tendera nosacījumi, taču arī apzināmies, ka parasti ir nodrošinātas pārraides arī brīvajā ēterā."
Kopā "Eurosport" un "Discovery Communications" telekompānijām ir tiesības pārraidīt četras Olimpiādes - divas vasaras un divas ziemas spēles.
"Līdzīga situācija bija arī iepriekš uz 2014.gada Soču ziemas olimpiskajām spēlēm. Kompānijai, ar kuru tika noslēgta vienošanās, nebija savas televīzijas platformas, tāpēc tika pārdotas iespējas pārraidīt arī citiem televīzijas kanāliem," stāstīja Ušackis.
Jaunais līgums attieksies uz visu Eiropu, izņemot Krieviju, bet Franciju un Lielbritāniju tas ietekmēs vien no 2022.gada, jo abām šīm valstīm jau ir tiesības pārraidīt 2018.gada ziemas olimpiskās spēles Korejas pilsētā Phjončhanā un 2020.gada vasaras Olimpiādi Japānas galvaspilsētā Tokijā.
"Šis darījums nodrošinās plašu Olimpiādes pārraidīšanas pārklājumu visā Eiropā, ieskaitot daudzpusīgu saturu arī bezmaksas televīzijas kanālos," norādīja SOK prezidents Tomass Bahs, stāstot, ka pārraides varētu sasniegt 700 miljonus skatītāju.
Darījuma summa bija 1,3 miljardi eiro. "Discovery Communications" vasaras Olimpiādes pārraidīs vismaz 200 stundas, bet ziemas olimpiskās spēles - vismaz 100 stundas.
"Eiropas sporta fani būs apmierināti ar mūsu radīto saturu, jo centīsimies nodrošināt, ka olimpiskā uguns deg cauru gadu, nevis tikai sacensībās," paudis "Discovery Communications" prezidents Deivids Zeslavs.
Tāpat "Eurosport" un "Discovery Communications" sadarbībā ar SOK veido jaunu olimpiskā sporta kanālu Eiropā.