Eiropas Raidorganizāciju apvienībai (EBU) un "Warner Bros. Discovery" noslēdzot līgumu ar Starptautisko Olimpisko komiteju (SOK), Latvijas Televīzija (LTV) ieguvusi tiesības arī turpmāk – no 2026. līdz 2032. gadam – Latvijā pārraidīt olimpiskās spēles, sniedzot iespēju skatītājiem vairāk nekā jebkad iepriekš vērot spēļu mirkļus un cīņas par medaļām.
Saskaņā ar spēkā esošo līgumu, kas noslēgts ar "Discovery Communications", LTV pārraidīs arī XXXIII vasaras olimpiskās spēles 2024. gadā Parīzē, Francijā.
"Esmu gandarīts, ka LTV arī turpmāk Latvijas sabiedrībai nodrošinās pasaules nozīmīgāko sporta svētku atspoguļošanu. Īpaši gribu izcelt veiksmīgo LTV un EBU sadarbību, kas vainagojusies ar tik būtisku vienošanos un nodrošinās, ka ikviens Latvijā varēs baudīt olimpiskā gara klātbūtni līdz pat 2032. gadam," teic LTV valdes priekšsēdētājs Ivars Priede.
EBU un "Warner Bros. Discovery" iesniedza kopīgu piedāvājumu SOK izsludinātajā konkursā un ieguva visas mediju tiesības pārraidīt 49 Eiropas valstīs XXV ziemas olimpiskās spēles, kas norisināsies 2026. gadā Milānā un Kortīnā d'Ampeco, Itālijā, XXXIV vasaras olimpiskās spēles, kas notiks 2028. gadā Losandželosā, Amerikas Savienotajās Valstīs, XXVI ziemas olimpiskās spēles 2030. gadā, kā arī XXXV vasaras olimpiskās spēles Brisbenā, Austrālijā 2032. gadā.
No 2026. gada EBU piederēs gan bezmaksas televīzijas, gan digitālo platformu tiesības. LTV kā EBU dalīborganizācija varēs pārraidīt olimpisko spēļu saturu gan LTV1 un LTV7, gan tiešsaistes platformās un sociālajos medijos.
EBU ģenerāldirektors Noels Kurrans: "Mēs esam gandarīti EBU un dalībvalstu sabiedrisko raidorganizāciju ģimenes vārdā nodrošināt LTV olimpisko spēļu tiesības. Šis darījums parāda sabiedrisko raidorganizāciju pastāvīgo spēku pasaules sporta arēnā." Noels Kuraans arī uzsver, ka sportam jābūt pieejamam visiem un ka sabiedriskajiem medijiem jāpulcē auditorija, lai: "Izbaudītu lielus, nacionālas nozīmes mirkļus, iedvesmotu nākamo sportistu paaudzi un piesaistītu arvien vairāk sporta līdzjutēju jaunajiem sporta veidiem."
"Sadarbojoties sabiedriskajām raidorganizācijām, ir iespēja parādīt olimpiskās spēles vairāk nekā miljardam cilvēku visā kontinentā. Neviena cita mediju zīmola spēkos nav garantēt tik daudz cilvēku sasniegšanu tik daudz platformās. Tāpēc es priecājos apsveikt šo partnerību, kas nodrošinās spēļu pieejamību iespējami plašākai auditorijai visā Eiropā," piebilst Kurrans.