Foto: LETA

Tiesības rīkot 2024. gada pasaules rallija čempionāta (WRC) posmu un Mārtiņa Seska izcīnītais Eiropas vicečempiona tituls parāda, ka Latvijas rallija piramīdas augšpusē šobrīd ir ļoti labvēlīgā situācijā. Nākamajā sezonā jūlijā gaidāmais WRC posms "Tet Rally Latvia" Seskam būs liels notikums – viņš varētu debitēt prestižākajā sacensību klasē, kas ļautu godināt viņa vectēva ieliktos pamatus rallijam Kurzemes ceļos.

Sarunā ar portālu "Delfi" Mārtiņš Sesks pastāstīja par paveikto aizvadītajā sezonā Eiropas rallija čempionātā (ERČ), prognozēja to, kāda varētu būt braukšana ar WRC mašīnu, slavēja Latvijā notiekošos posmus, kā arī norādīja uz ne tik spožo situāciju Latvijas rallija piramīdas zemākos slāņos.

Iepriekš portāls "Delfi" detalizētāk aprakstīja situāciju par Mārtiņa Seska iespējamo braukšanu nākamās sezonas WRC posmos ar jaudīgo "Rally 1" mašīnu, un viņš norādīja, ka no rūpnīcu komandām interese esot.

Jau vairākas nedēļas esi Eiropas rallija čempionāta vicečempions. Cik apmierināts esi ar šo statusu?

Lielāko daļu sezonas bijām vicelīderi un ar katru nākamo brīdi šajā pozīcijām bijām arvien drošāk. Sezonas noslēgumā bija atvieglojuma sajūta, jo izdevās šo pozīciju noturēt.

Kāds ir tavs drošais variants nākamajai sezonai?

Tāds drošais variants būtu mums zināmais Eiropas čempionāts. Mums viss būtu zināms gan no sportiskā viedokļa, gan no organizatoriskā viedokļa, jo mēs zinām, ko varam piedāvāt saviem sponsoriem. Vēl ir jāsagaida sacensību kalendārs, lai saprastu izmaksas un iespējas. Nākamajā gadā mums ir WRC posms Latvijā, un tas liek pārdomāt un izsvērt, ka varbūt ir vērts progresēt un neapstāties pa čempionāta un līmeņa kāpnītēm. Varbūt ir vērts izmēģināt "WRC 2" čempionātu, jo viss vajadzīgais mums ir. Tur var braukt ar tādu pašu tehniku kā ERČ elitē. Šobrīd ir interese gan no partneriem, gan WRC puses, ka mēs iekāpjam "Rally 1" automašīnā. Tā, protams, nebūtu pilna sezona, bet pastāv iespēja, ka tas nebūs tikai viens posms.

Pats skaidroji, cik ļoti WRC čempionāta "Rally 1" ar savu hibrīdtehnoloģiju un aerodinamiku atšķiras no citām rallija mašīnām. Cik daudz laika vajadzētu, lai pierastu pie šīs mašīnas?

Šajā sezonā Luksemburgas autosportists Gregorijs Munsters ieguva iespēju pēdējos posmos braukt ar "Rally 1" mašīnu "Ford Puma". Pirmajā rallijā Čīlē viņam gāja ļoti grūti, un viņš diezgan atpalika, bet pēc tam Centrāleiropas posmā Vācijā viņš dažos ātrumposmos varēja ielauzties labāko piecniekā vai sešniekā. Līdz ar to, tas apliecina, ka pieredze ar šo mašīnu ir vajadzīga. Neviens nav supercilvēks, neviens nevar iekāpt šajā mašīnā un braukt pa pirmajām vietām.

Tāpēc mēs šo "Rally Latvia" projektu plānojam lielāku, nevis tikai tādu vienu atrādīšanos. No sportiskā viedokļa neplānojam būt atpalicēju lomā, ļoti svarīgi būs parādīt, cik mēs ātri varam adaptēties.

Vai tavs braukšanas stils ir pielāgots braukšanai ar WRC mašīnām?

Parunāju ar dažiem pilotiem, kuri dalījās padomos. Ostbergam ir pieredze ar šīm mašīnām, un viņš sacīja, ka ar jebkuru braukšanas stilu ir ļoti jāpiedomā, kad atrodies trasē.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!