Red Bull Content Pool

Pasaules rallijkrosa čempionātā ("World RX") no nākamās sezonas vienā ieskaites klasē varēs sacensties elektrisko un iekšdedzes dzinēju automašīnas, organizatoriem šo dueli nosaucot par "Tehnoloģiju cīņu". Nosaukums un dzinēju duelis uz papīra šķiet saistošs, tomēr pastāv risks, ka cīņa trasē varētu nebūt tik interesanta.

Pasaules rallijkrosa čempionāts 2021. gadā pilnībā pārgāja uz elektrodzinēju automašīnām. Spēcīgākajā klasē "RX1e" automašīnas izmantoja "Kreisel" jaudas agregātus, taču sacensībās aizvadītajās divās sezonās pārsvarā piedalījās mazāk nekā desmit automašīnas. 2023. gada sezonu aizēnoja ugunsgrēkā nodegušās "Special One Racing" komandas "Lancia Delta Evo-e" automašīnas pirms Lidenhilas trasē paredzētā ceturtā posma. Pēc šī incidenta posmi Lielbritānijā, Beļģijā un Vācijā "RX1e" klasei tika atcelti, jo risinājās ugunsgrēka izcelšanās iemeslu noskaidrošana. "World RX" sezona atsākās ar "ZEROID X1" automašīnām, kas tika izmantotas pasaules čempionāta sekundārajā klasē "RX2e". Sezonas pēdējie divi posmi notika Keiptaunā un Honkongā, kur sesto čempiona titulu sev nodrošināja zviedrs Johans Kristofersons.

Savukārt skaļie iekšdedzes dzinēji rallijkrosā tika izmantoti Eiropas čempionāta ieskaitē, kurā latvietis Jānis Baumanis kopvērtējumā ierindojās otrajā vietā. Tagad iekšdedzes un elektrisko dzinēju spēkrati varēs startēt vienā čempionātā.

Organizatori sajūsmināti, braucējiem cits tonis

"Vismaz šobrīd liekas, ka iekšdedzes dzinējiem nebūs nekādu variantu. Piedalīties tikai piedalīšanās pēc un labākajā gadījumā izcīnīt septīto vietu nav jēgas. Tā ir tikai vietas aizpildīšana

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!