Garkalnes avārija - 12
Foto: LETA
Visā Eiropā uz lielākajiem autoceļiem regulāri notiek ne tikai augstākā līmeņa sacensības, bet arī ikdienas treniņi. Vienīgais izņēmums ir tā sauktie "autobāņi", kur riteņbraucēju kustība ir liegta, norāda Latvijas Riteņbraukšanas federācija, kas pauž dziļu nožēlu par pirmdien notikušo negadījumu un aicina autovadītājus vairāk respektēt riteņbraucējus, kuri ir līdzvērtīgi ceļu satiksmes dalībnieki.

"Uzskatām, ka negadījumā treniņu grupa nav pārkāpusi ceļu satiksmes noteikumus un šādu smagā automašīnas vadītāja rīcību krasi nosodām. Šosejas riteņbraukšana, kas ir viens no populārākajiem sporta veidiem pasaulē un iegūst arvien lielāku popularitāti arī mūsu valstī, notiek lielākoties tikai pa koplietošanas ceļiem. Ceļu satiksmes noteikumi nosaka, ka riteņbraucējs visā Latvijas teritorijā ir pilntiesīgs ceļu satiksmes dalībnieks. Ceļu satiksmes noteikumi atļauj pa koplietošanas ceļiem valsts teritorijā rīkot organizētus treniņus, kurus pavada aprīkota automašīna," teikts LRF paziņojumā.

Pēc negadījuma vairākos medijos izskanēja dažādu cilvēku viedokļi, ka vajadzētu ierobežot riteņbraucēju treniņus uz Siguldas šosejas, lai izvairītos no lielākām nelaimēm. Tomēr LRF krasi nepiekrīt šiem viedokļiem, jo tieši šī negadījumam šoseja Rīga-Sigulda savas infrastruktūras dēļ ir bijusi viena no drošākajām vietām, kur aizvadīt nodarbības. "Pa šo ceļu organizētos grupu un individuālos treniņus ik dienu sezonas laikā aizvada līdz pat 100 riteņbraucējiem. Uz šīs šosejas faktiski jebkuram transporta līdzeklim, tai skaitā kravas automašīnām, ir iespēja drošā intervālā apbraukt riteņbraukšanas kolonnu. Daudz grūtāk to ir izdarīt uz mazākas intensitātes ceļiem, kas ir šaurāki un rada lielāku bīstamību," norāda LRF un aicina neizteikt nepārsteigtus secinājumus, bet visām atbildīgajām pusēm sēsties pie apaļā galda, lai vienotos par labāko risinājumu nākotnē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!