Foto: Publicitātes attēli

Latvijas riteņbraucējs Māris Bogdanovičs no "Rietumu-Delfin" komandas sestdien izcīnīja trešo vietu daudzdienu velobrauciena "Baltic Chain" ("Baltijas ceļš") (UCI kat.2.2) otrajā posmā.

Sestdien Viļņā un tās apkārtnē notika pirmais no diviem grupas braucieniem, sportistiem sacenšoties 179 kilometru garajā un pauguriem bagātajā distancē. Sacensībās ļoti aktīvi bija Latvijas komandu sportisti, kuri cīnījās atrāvienos. Finišam labākajās pozīcijās no mūsu valsts sportistiem tika virzīti Bogdanovičs un "Alpha Baltic"/"Maratoni.lv" pārstāvis Andris Smirnovs. Lielās grupas finišā labākais no latviešiem bija tieši Bogdanovičs, kurš izcīnīja trešo vietu, bet Smirnovs bija ceturtais. Uzvaru posmā guva Krievijas izlases sprinteris Aleksandrs Kuļikovskis, kura pavadītais laiks trasē bija četras stundas 41 minūte un 13 sekundes. Otrajā vietā tikmēr finišēja vēl viens krievu sportists Mamirs Stašs.

No pārējiem Latvijas komandu braucējiem sesto vietu izcīnīja Kristofers Rācenājs ("Alpha Baltic"/"Maratoni.lv"), septītais bija igaunis Pēters Prūss ("Rietumu-Delfin"), desmitais Krists Neilands (Latvijas Nacionālā komanda), 14. pozīcijā ierindojās Viesturs Lukševics ("Alpha Baltic"/"Maratoni.lv"), 16. vietā finišu sasniedza Klāvs Rubenis, bet 17. bija Ēriks Toms Gavars. Labākais no "Evelo" vīriem šajā posmā bija Kristaps Knops, kuram 33. vieta, bet viņa komandas biedrs Ģirts Vēvers bija 34. pozīcijā.

Kopvērtējumā pirms pēdējā un izšķirošā posma līderis ir Ukrainas komandas "Kolss BDC" pārstāvis Anrijs Vasiļuks, kurš par četrām sekundēm apsteidz Stašu. Trešajā vietā kopvērtējumā ir Bogdanovičs, kuru no līdera šķir piecas sekundes. Septītais ir Krists Neilands, atpaliekot deviņas sekundes, bet desmitajā vietā ir Prūss. Tikmēr divas pozīcijas zemāk ir Smirnovs.

Komandu vērtējumā līderi ir Krievijas izlase, kamēr "Rietumu-Delfin" ieņem trešo vietu. Sestajā vietā ir Latvijas izlase, septītā – "Alpha Baltic"/"Maratoni.lv", bet "Evelo" ieņem 11. pozīciju.

Vēl tikai pirms diviem mēnešiem līdzšinējie sacensību organizatori pavēstīja, ka finansiālu iemeslu un sadarbības problēmu dēļ tās šogad nenotiks. Tagad velobraucienu rīko lietuviešu Starptautiskās riteņbraukšanas savienības (UCI) vienība "Staki Baltic Vairas" kopā ar Lietuvas Riteņbraukšanas federāciju.

"Baltic Chain" ir tradīcijām bagāts daudzdienu velobrauciens, kas bija ļoti populārs jau no tā pirmsākumiem pagājušā gadsimta piecdesmitajos gados. Lai arī pēc Latvijas, Lietuvas un Igaunijas neatkarības atjaunošanas tas apsīka, 2011. gadā, pateicoties visu trīs valstu riteņbraukšanas federāciju prezidentu noslēgtajam memorandam, sacensības tika atjaunotas.

Tomēr jau pērn organizatoriskajā ziņā sacensībās bija haoss. Sākotnēji tika pavēstīts, ka posmi tiks aizvadīti tikai Lietuvā un Igaunijā, nepilnas trīs nedēļas pirms sacensībām tomēr tika pievienots arī posms Latvijā, bet vēl pēc nedēļas tika paziņots, ka nenotiks plānotie pēdējie divi posmi Lietuvā.

Pirmo reizi Baltijas velobrauciens starp kādreizējām padomju republikām Latviju un Lietuvu norisinājās 1955. gadā. 1959. gadā ģeogrāfija paplašinājās, iekļaujot arī Igauniju. Velobraucienam katru gadu, izņemot pirmos četrus pastāvēšanas gadus, tika mainīts maršruts, un 1976. gadā trim Baltijas republikām tika pievienota arī Baltkrievija, bet jaunāko laiku vēsturē sacensības kļuva par kupli pārstāvētām un UCI normētām sacīkstēm.

Atjaunotajās sacensībās apjomīgākais bija 2013. gads, kad velobrauciens norisinājās sešos posmos, sportistiem sacenšoties četru valstu teritorijā – bez Latvijas, Lietuvas un Igaunijas tika pieaicināta arī Somija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!