Siguldā līdz šim ir notikušas vairākas nozīmīgas starptautiskas sacensības slēpošanā, kā arī spēcīgākā sastāva kalnu slēpošanas sacensības Baltijā. Siguldas pusē jeb precīzāk Krimuldas novadā esošajā Reiņa trasē 2009.gadā (tikai sprints) un 2010.gadā (sprints un distance)norisinājās Skandināvijas kausa posms distanču slēpošanā, kas pulcēja ļoti spēcīgu dalībnieku sastāvu. Pie mums bija ieradušies ne tikai spēcīgās Igaunijas pārstāvji, bet arī distanču slēpošanas lielvalstu Norvēģijas, Zviedrijas un Somijas pārstāvji, ieskaitot pasaules čempionātu un vēlāko Olimpisko spēļu uzvarētājus un medaļniekus. Savukārt, Siguldā vai nu Olimpiskā centra jeb Pilsētas trasē, vai arī Kordes trasē jau vairākus gadus notiek abi divi Latvijas kausa posmi kalnu slēpošanā, kas ir spēcīgākās un nozīmīgākās kalnu slēpošanas sacensības Baltijas valstīs.
Lai varētu notikt Skandināvijas kausa posms distanču slēpošanā, 2009.gadā tika homologēta Reiņa trase, kļūstot par otro homologēto distanču slēpošanas trasi Latvijā (aiz Priekuļiem), kur varētu notikt FIS statusa sacensības. Šobrīd homologētas ir arī Madonas Smecersila trase un Vietalvā "Maiļu trase". Pagājušā gadā Siguldā bija ieradies homologācijas inspektors Janne Pilves no Somijas, lai varētu homologēt jaunizveidoto Laurenču trasi. Homologāciju veica trim apļiem – 1,35km sprinta aplim, kā arī diviem distanču apļiem 3,3km un 3,75km garumā. Sprinta aplī augstuma starpība ir 12m, maksimālais kāpums 16m, bet kopējais kāpums 34m. Garākajā 3,75km aplī augstuma starpība sasniedz 63m, maksimālais kāpums ir 38m, bet pavisam kopā kāpums sniedzas pāri simtam – 102m. Jānis Lazdāns ar siguldiešiem visu bija kārtīgi sagatavojuši, un homologācija ir izieta veiksmīga, par ko pagājušajā nedēļā no GIS ir saņemta informācija un arī atsūtīti sertifikāti. Homologācija Laurenču trasei ir derīga līdz 2019.gada vidum.
Distanču slēpošanā pie FIS sacensībām Latvijā esam jau pieraduši, taču kalnu slēpošanas sacensības FIS statusā šogad 21. un 22.februārī būs vēsturisks notikums. Latvijas Slēpošanas savienība sadarbībā ar Siguldas novada domi ir daudz strādājusi, lai ietu uz šādu mērķi. Vēl pirms dažiem gadiem, tas šķita kaut kas nereāls, bet tagad tas ir izdarīts un piepildījies. 2013.gadā uz Siguldu tika uzaicināts FIS inspektors no Vācijas Peters Krogols. Homologācija Pilsētas trasei tika veikta 2013.gada augustā, bet 2014.gada maijā tika saņemts homologācijas sertifikāts. Starts ir 106m, bet finišs 16m virs jūras līmeņa, tātad 327m garās trases vertikālais kritums ir 90m. Homologācija Pilsētas trasei ir derīga līdz pat 2024.gada 1.novembrim.