Michael Jordan
Foto: AP/Scanpix
Pēdējo gadu laikā, kad mārketings un reklāma ir neatņemama sporta sastāvdaļa, sportisti savus bankas kontus papildina ne tikai ar algām no klubiem vai naudas balvām. Daudzi sportisti kļūst par reklāmas sejām vai izvēlas radīt savu biznesu.

Ir atlēti, kuri, radot savu zīmolu, nopelna vairāk nekā profesionālajā sportā. Lielisks piemērs tam ir Maikls Džordans. Savu pēdējo Nacionālās basketbola asociācijas (NBA) spēli Džordans aizvadīja vēl tajā laikā, kad televizors nebija atrodams katrā mājā. Saskaņā ar ''Forbes'', viņš joprojām ir visvairāk atpazīstamais sportists.

Piedāvājam iepazīties ar portāla "bleacherreport.com" apkopotajiem desmit sportistiem, kuri paralēli sportiskajām gaitām naudu pelna ar savu zīmolu.

Džastins Džeimss Vats


Foto: AP/Scanpix

Šobrīd amerikāņu futbolists Džastins Džeimss Vats ir tikai zīmola radīšanas sākumposmā. Jau vidusskolas laikā Vats spēlēja amerikāņu futbolu, basketbolu, kā arī pārstāvēja savu skolu vieglatlētikā. Nacionālās futbola līgas (NFL) karjeras laikā Vats trīs reizes bijis ''Pro Bowl'' izlasēs, kā arī 2014. gadā tika atzīts par labāko aizsargu līgā. Pagājušā gada aprīlī Vats paziņoja par savu sadarbību ar "Reebok". Vats reklamēja ''Zpump Fusion'' kurpes, savos sociālajos tīklos. Vatam ir 1, 8 miljoni sekotāju sociālajā tīklā "Instagram", kā arī 1,6 miljoni sekotāju "Twitter". Tomēr Vats atzīst, ka viņa sekotājiem nekad nebūs sociālajos tīklos jāvēro milzīgs daudzums reklāmu. ''Es nevēlos tā darboties. Tam visam jābūt organiski,'' sacīja Vats.

Rodžers Federers


Foto: AFP/Scanpix

Rodžers Federes tiek uzskatīts par vienu no visu laiku labākajiem tenisistiem pasaulē. 2015. gadā viņš tika ierindots starp 10 pelnošākajiem sportistiem pasaulē, pagājušajā gadā Federers nopelnījis 67 miljonus, no kuriem 40 miljonus ar reklāmas līgumu palīdzību. Federers ir izveidojis savu apģērbu līniju, ko ir iemīļojuši tenisa fani visā pasaulē. Visos ATP notikumos var redzēt fanus ar ''RF'' logotipu.

Fils Mikelsons

Foto: Reuters/Scanpix

Pēc ''Forbes'' datiem Fils Mikelsons ir 2015. gada pelnošākais golfa spēlētājs. Mikelsons televīzijas ekrānos reklamē artrīta medikamentus ''Enbrel''. Šī reklāma guva lielu atsaucību, neskatoties uz to, ka tajā laikā nenotika neviens golfa turnīrs. Līgumu netraucēja noslēgt arī, tas, ka tika rakstīts par Mikelsona azartspēļu atkarību. Laikraksta ''LA Times'' žurnālists Bils Dvaiers norādīja, ka Mikelsons drīzumā varētu kļūt par ''vienu no interesantākajiem cilvēkiem pasaulē. Jau tagad Mikelsona panākumi palīdzējuši kļūt par vienu no labāk atalgotajiem spēlētājiem golfa vēsturē.

Ronda Rouzija

Foto: AP/Scanpix

Brīvās cīņu mākslas cīkstone un bijusī pasaules čempione UFC vieglajā svara kategorijā Ronda Rouzija atzīst, ka zaudējums cīņā ar Holliju Holmsu nav ietekmējis viņas noslēgtos reklāmas līgumus. Rouzijai bija iespēja aizvadīt atkārtotu maču ar Holmsu, tomēr viņa to atcēla sakarā ar saspringto filmēšanās grafiku. Rouzija ilgu laiku tika uzskatīta par '' sliktāko sievieti uz planētas''. Daudziem tas bija liels pārsteigums, ka sakāve nemazināja filmu studiju interesi par Rouziju. Pagājušā gada rudenī Rouzija apgalvoja, ka viņa ir visaugstāk apmaksātā cīnītāja UFC.

Dereks Džeters

Foto: AFP/Scanpix

Dereks Džeters neapstrīdami ir viens no labākajiem beisbola spēlētājiem. Žurnālā ''Forbes'' atrodamā informācija vēsta par deviņiem dažādiem uzņēmumiem, kuriem ir noslēgti līgumi ar Džeteru. Lai gan Džeters 2014. gadā noslēdza karjeru, reklāmdevēju interese par viņu nav īpaši mazinājusies. Viņš ir izveidojis mājaslapu, kurā atrodami sportistu rakstīti stāsti. Džeters savu ideju attīstīja tālāk, radot vēl vairāk satura, vairāk pievēršoties mārketingam, veidojot dažādus video un citas aktivitātes, lai padarītu mājaslapu populārāku.

Krištianu Ronaldu

Foto: AP/Scanpix

''Forbes'' Madrides "Real" līderi Krištianu Ronaldu atzinuši par 2015. gadā labāk apmaksāto futbolistu pasaulē. Ronaldu ir izveidojis apģērbu līniju ''CR7''. Reklamējot savu vīriešu apakšveļas kolekciju, modeļa ādā iejutās pats Ronaldu. Tāpat Ronaldu labi pelna no sponsoriem, piemēram, ''Nike'' vien maksā deviņus miljonus sezonā. Labu peļņu atnesa arī 2007. gadā izdotā autobiogrāfiskā grāmata. Ronaldu sadarbojas arī ar tādiem zināmiem zīmoliem kā ''Clear for Men'', ''Tag Heuer'', ''Herbalife'' un citiem. Ar kompāniju ''Jacob & Co'' Ronaldu sadarbojas kā reklāmas seja, ikdienā valkājot šīs firmas pulksteņus.

Lebrons Džeims


Foto: Reuters/Scanpix

NBA zvaigzne un Klīvlendas "Cavaliers" līderis Lebrons Džeims vairākas reizes ir pierādījis, ka viņš ir viens no gudrākajiem sportistiem, kuriem uzņēmējdarbība nav sveša. Viņam ir sava apģērbu un apavu līnija. kā arī viņš ir noslēdzis iespaidīgu mūža līgumu ar ''Nike''. Tāpat Džeimsam ir noslēgti ienesīgi līgumi ar ''Coca-Cola'' un ''Kia''. Ar reklāmas līgumiem Džeimss gadā nopelna vairāk nekā saņem spēlējot basketbolu. Tāpat basketbolistam pieder arī mediju uzņēmums ''SpringHill Entertainment'' un neliela tirdzniecības firma, viņam arī ir īpašumtiesības uz ''Blaze Pizza'' un Anglijas futbola kluba ''Liverpool'' akcijas.

Peitons Menings

Foto: Reuters/Scanpix

Peitons Menings ir četrkārtējais Nacionālās futbola līgas (NFL) vērtīgākais spēlētājs. Karjeras laikā filmējies neskaitāmās reklāmās. Menings ir veiksmīgi iesaistījies restorānu biznesā, noslēdzot līgumu par 25 ''Papa John's'' restorānu atvēršanu.

Deivids Bekhems

Foto: Reuters/Scanpix

Deivids Bekhems savas futbolista karjeras laikā bija izcils spēlētājs, un viņam ir izdevies noslēgt vairākus ienesīgu reklāmas līgumus. Arī Bekhems ir izveidojis savu apģērbu līniju, vīriešu apakšveļas līniju Zviedrijas zīmolam ''H&M'', bet nākotnē viņš ir iecerējis izveidot arī sieviešu apakšveļas līniju un apģērbus bērniem. Lai gan Bekhems ir noslēdzis profesionālo karjeru, šobrīd viņš pelna vairāk nekā karjeras laikā. ''Breitling'', ''Adidas'' un ''Jaguar'' ir tikai trīs no ievērības cienīgajiem uzņēmumiem, kuri ir noslēguši veiksmīgu sadarbību ar Bekhemu.

Maikls Džordans

Foto: AFP/Scanpix

Visu laiku izcilākais NBA spēlētājs Maikls Džordans ir daudz vairāk nekā basketbolists. Viņš ir kā piemērs katram sportistam, kurš vēlas iesaistīties biznesa pasaulē. ''Forbes'' ziņo, ka Džordans, kura karjera sen jau noslēgusies, no sava ''Nike Air Jordan'' zīmola katru gadu saņem vairāk nekā 100 miljonus dolāru. Daudz tiek spriests par to, vai ''Nike'' šodien būtu tik atpazīstama firma, ja viņi nebūtu noslēguši līgumu ar Džordanu. Džordana reklāmas tēls vien tiek novērtēts uz 10 miljoniem dolāru, un viņa ienākumi ir lielāki kā šodienas NBA zvaigznēm.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!