Elektriskais skrejritenis bolt
Foto: LETA

Lielākā daļa rīdzinieki vēlētos aizliegt koplietošanas elektrisko skrejriteņu lietošanu galvaspilsētā, liecina pētījumu kompānijas SKDS pagājušajā gadā veiktā aptauja.

Pētījuma ietvaros tika noskaidrota rīdzinieku attieksme pret elektrisko skrejriteņu nomu. 57% respondentu atzina, ka balsotu par elektrisko skrejriteņu nomas aizliegšanu, ja būtu tāda iespēja. Savukārt 29% balsotu pret skrejriteņu aizliegšanu, bet 14% aptaujāto atzinuši, ka viņiem grūti atbildēt uz šo jautājumu.

Biežāk elektrisko skrejriteņu nomas aizliegšanu atbalstīja sievietes, respondenti, kuriem ir 45 gadi un vairāk, aptaujātie ar vidējo izglītību, respondenti bez Latvijas pilsonības, publiskajā sektorā nodarbinātie, pētījuma dalībnieki ar zemiem vai vidēji augstiem ienākumiem, kā arī Kurzemes priekšpilsētā dzīvojošie.

Savukārt pret elektrisko skrejriteņu nomas aizliegšanu biežāk bija vīrieši, respondenti vecumā no 18 līdz 34 gadiem, aptaujātie ar pamata vai augstāko izglītību, pētījuma dalībnieki ar augstiem ienākumiem, kā arī Centra rajonā, Zemgale priekšpilsētā un Ziemeļu rajonā dzīvojošie.

Aptauja tika veikta 2023.gada vasarā, aptaujājot 813 rīdziniekus.

Kā ziņots, Rīgas dome pagājušajā nedēļā atbalstīja koplietošanas elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus.

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija.

Pirmā zona, kuru plānots ieviest, būšot Vecrīgā. Tajā būs noteikts ātruma ierobežojums 20 kilometri stundā. Mikromobilitātes rīkus arī nevarēs atstāt, kur pagadās, bet novietot tikai speciāli iezīmētās vietās.

No jūnija šo zonu plānots paplašināt līdz Elizabetes ielai un ja būs nepieciešams, tad laika gaitā arī vēl tālāk.

Koplietošanas transportlīdzekļu izmantošanas saistošie noteikumi izstrādāti ar mērķi palielināt visu ceļu satiksmes dalībnieku drošību.

Jaunie noteikumi paredzēs, ka pašvaldība publicēs koplietošanas transportlīdzekļu ātruma ierobežojuma zonas un novietošanas aizlieguma zonas pašvaldības datu publiskošanas portāla "Geo Rīga" tīmekļvietnes sadaļā "Satiksme un mobilitāte".

Ātruma ierobežojuma zonā koplietošanas transportlīdzekļa ātrums nedrīkstēs pārsniegt 20 kilometrus stundā.

Koplietošanas transportlīdzekļu pakalpojumu sniegšanai būs atļauts izmantot tikai tādus koplietošanas transportlīdzekļus, kas aprīkoti ar tādu sistēmu, kas regulē ātrumu un novietošanu, pielāgojot to kartē norādītajām koplietošanas transportlīdzekļu ātruma ierobežojuma zonām un novietošanas aizlieguma zonām.

Koplietošanas transportlīdzekļu pakalpojumu sniedzējam būs jānodrošina transportlīdzekļu, kas novietoti stāvēšanai novietošanas aizlieguma zonā, pārvietošanu nekavējoties, bet ne vēlāk kā trīs stundu laikā pēc administratīvā akta spēkā stāšanās brīža.

Latvijas Mobilitātes asociācija domes deputātus aicināja noteikumus nepieņemt norādot uz vairākām nepilnībām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!