Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB) skaidroja, ka likumā "Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā" noteiktie reklamēšanas ierobežojumi paredz, ka amatpersonai ir aizliegts nodarboties ar jebkāda veida reklāmu vai izmantot savu vārdu reklamēšanai, izņemot gadījumus, kad tas ir šīs valsts amatpersonas amata pienākums.
Reklamēšana šā likuma izpratnē ir jebkāda valsts amatpersonas personiskā vērtējuma publiska paušana par konkrētu komersantu, tā saražoto preci vai sniegto pakalpojumu, ja šī amatpersona par to saņēmusi atlīdzību.
Likums gan neparedz ierobežojumus valsts amatpersonām piedalīties publiskas personas institūcijas, kurā tā ieņem valsts amatpersonas amatu, veidotā sociālā kampaņā - reklāmā.
Jau ziņots, ka sociālo reklāmu par Rīgas domē izstrādāto jauno veloinfrastruktūras attīstības koncepciju un kopējo pilsētas attīstību "zaļā, mūsdienīgā un eiropeiskā garā" apmaksā Rīgas pašvaldība.
Sociālā reklāma bija izvietota tādos televīzijas kanālos kā LTV1, Pirmais Baltijas kanāls, kā arī radiostacijās - Latvijas Radio 2 un Latvijas Radio 4, "Radio SWH", "Radio Skonto", "Super FM" un "Mix FM".
Reklāma ēterā bija līdz 20.jūnijam. Kampaņas mērķis ir informēt pilsētas iedzīvotājus par plānoto veloinfrastruktūras attīstību un aicināt visus satiksmes dalībniekus pieņemt šīs izmaiņas, ar cieņu izturoties vienam pret otru, skaidro domē.
Reklāmas rullītī Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC), braucot ar paša nesen iegādāto pilsētas velosipēdu, aicina iedzīvotājus kā transportlīdzekli izvēlēties velosipēdu.
Kampaņas izmaksas tiks aprēķinātas pēc tās beigām.