Administratīvo pārkāpumu kodeksā agresīva braukšana tiek definēta kā vairāku cits citam sekojošu pārkāpumu kopums, kas rada bīstamību ceļu satiksmē. Aptauja liecina, ka 57% autovadītāju kā galveno braukšanas prieku mazinošo iemeslu min tieši agresīvu braukšanu.
Pērn par agresīvu braukšanu sodīti 867 autovadītāji. Gadu iepriekš, 2014. gadā - 906, bet šī gada septiņos mēnešos jau 553 autovadītāji braukuši agresīvi.
Policija rosina paplašināt to pārkāpumu klāstu, par kuriem varētu sodīt kā par agresīvu braukšanu.
"Vērojot to, kas notiek ceļu satiksmē, mēs esam konstatējuši, ka ir vairākas darbības, kuras nav pieļaujamas ceļu satiksmē, tomēr tās tiek veiktas un par to patlaban nav atbildības," skaidroja Valsts policijas Satiksmes uzraudzības biroja priekšniece Vineta Mistre.
Par agresīvu braukšanu plānots atzīt arī automašīnas apzinātu sānslīdes radīšanu uz ielām, stāvlaukumos un pagalmos, apzinātu strauju bremzēšanu, kas rada ceļu satiksmei bīstamu situāciju, kā arī braukšanu pa aizsalušām ūdenstilpnēm. Tāpat motobraucējiem draudēs sods par braukšanu uz viena riteņa.
Visbiežāk adrenalīnu, braucot pa pilsētas ielām sānslīdē jeb driftojot, cenšas noķert jaunieši ar nelielu braukšanas pieredzi. Īsti šī braukšanas veida meistari plānotās likuma izmaiņas atbalsta, tomēr nav pārliecināti, ka tas mazinās driftētāju skaitu pilsētas ielās.
"Jāsoda, jā, bet es stipri šaubos, ka, ja paaugstinās sodus,tas samazināsies, neticu. Trīsdesmit vai sešdesmit eiro neatturēs no apļa izbraukšanas sānslīdē. Vienīgais, ko var ieteikt - pašvaldības varētu atvēlēt tam kādu placīti," LNT komentēja auto un moto sportists Kaspars Svīkulis.
Policijā skaidro, ka sods par agresīvu braukšanu tiks piemērots tikai tad, ja šie pārkāpumi tiks veikti apzināti.
Sods par agresīvu automašīnas vadīšanu ir no 70 līdz 280 eiro, kā arī seši soda punkti.
Izmaiņām gan vēl jāiziet saskaņošanas process.