misc - 4454
Foto: F64
Bieži vien autovadītāji, zinot, kurās vietās ir izvietoti stacionārie fotoradari, pirms tiem samazina braukšanas ātrumu, bet, pabraucot ierīcēm garām, atkal turpina pārsniegt ātrumu. Lai cīnītos ar šādiem gadījumiem, policija plāno mērīt vidējo braukšanas ātrumu, svētdien vēstīja raidījums "LNT Ziņas".

Šādas metodes jau pielietojot citviet Eiropas Savienībā. Fotoradari liek autovadītājiem samazināt ātrumu tikai nelielā posmā, taču vidējā ātruma mērīšana mazināšot braukšanas ātrumu garākā ceļa posmā. "Pēc būtības ir divas kameras - viena fiksē auto numuru un radars, kas fiksē ātrumu. Otrā galā atkal fiksē numuru un ātrumu, tad dators izrēķina no diviem punktiem, zinot attālumu no punkta "a" līdz punktam "b", kāds bija vidējais ātrums," skaidro Valsts policijas Satiksmes uzraudzības biroja priekšnieka vietnieks Andris Locs.

Kā piemērs tiek minēts Salu tilts, kura sākumā un beigās ir radari un kameras. Zinot, ka braucot ar ātrumu 70 kilometri stundā, tiltu iespējams šķērsot trīs minūtēs, tad, ja šis laiks būs mazāks, radars fiksēs konkrēto automašīnu. "Katra metode ir izmantojama savos apstākļos un pie saviem nosacījumiem šī metode palīdz samazināt ātro braucēju skaitu garākos ceļu posmos," saka arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas direktora vietnieks Ģirts Rorbaks.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!