Tiesas sēde par drošibas līdzekļa piemērošanu aizturētajam Martinsonam - 1
Foto: LETA

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) lūdz tiesu aizturētajam uzņēmējam Mārim Martinsonam kā drošības līdzekli piemērot apcietinājumu, noskaidroja aģentūra LETA.

Aizturētais Martinsons trešdien tika konvojēts uz tiesu. Brīdī, kad viņu ieveda tiesas sēžu zālē, uzņēmējs atteicās sniegt jebkādus komentārus par viņa aizturēšanas iemesliem.

Saskaņā ar Kriminālprocesa likumu, apcietinājums ir vienīgais drošības līdzeklis, kura piemērošanai nepieciešams tiesas lēmums, bet ar brīvības atņemšanu nesaistītus drošības līdzekļus var piemērot ar procesa virzītāja lēmumu.

Kā ziņots, Martinsonu KNAB aizturēja otrdien, un vēl trešdien no rīta puses uzņēmējs atradās KNAB telpās.

Otrdien KNAB aizturēja arī pašvaldības uzņēmuma "Rīgas satiksme" (RS) Infrastruktūras uzturēšanas un attīstības departamenta direktoru Igoru Volkinšteinu, apstiprināja uzņēmuma pārstāve Baiba Bartaševiča.

Saskaņā ar KNAB sniegto informāciju, novembrī sāktā kriminālprocesā saistībā ar RS veiktajiem iepirkumiem otrdien veiktas neatliekamās procesuālās darbības, tai skaitā vairāk nekā 30 kratīšanas, un aizturētas kopumā astoņas personas - sešas Latvijā, bet divas Polijā.

Polijas pretkorupcijas dienesta (CBA) paziņojumā teikts, ka Polijas dienesta un Latvijas KNAB kopīgas starptautiskas izmeklēšanas laikā Rīgā aizturēti cilvēki, kas palīdzējuši slēpt kukuli 800 000 eiro apmērā. Paziņojumā norādīts, ka Rīgā KNAB aizturējis cilvēkus, kas palīdzējuši slēpt kukuli 800 000 eiro apmērā saistībā ar teju 200 autobusu un trolejbusu piegādi Rīgai. Konkursus 2013.-2016.gadā organizēja RS.

Kā pavēstīja Polijas pretkorupcijas dienesta pārstāvis Bjalistokas pilsētā, šie 800 000 eiro bija jāmaksā mazās daļās, maskējot tos kā maksājumus par fiktīviem konsultāciju pakalpojumiem caur virkni filiāļu Latvijā, Kiprā, Honkongā un Ķīnā, pirms tie nonāktu Rīgā.

Paziņojumā arī skaidrots, ka kopīgas starptautiskas izmeklēšanas ietvaros aģenti pie Poznaņas aizturējuši pilsētas sabiedriskā transporta ražošanas kompānijas valdes locekli, bet Varšavā vienu no kompānijas komercdirektoriem. Aizturētie nogādāti Poznaņas apgabala prokuratūrā, kur viņiem tiks izvirzītas apsūdzības korupcijā un naudas atmazgāšanā.

Kā liecina aģentūras LETA arhīvs, RS gadiem iepērk trolejbusus un autobusus no Polijā reģistrētā uzņēmuma "Solaris Bus & Coach".

Savukārt ar KNAB aizturēto uzņēmēju Martinsonu saistītā būvfirma SIA "Velve" iesaistīta RS ūdeņraža uzpildes stacijas būvniecības projektā.

2016.gada oktobrī RS iepirkumā par ar ūdeņradi darbināmu transportlīdzekļu iegādi uzvarēja Polijā reģistrētais uzņēmums S.A. "Solaris Bus&Coach". Kopējā līgumcena bija 21 499 670 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa.

Tolaik RS pārstāvis Viktors Zaķis stāstīja, ka transportlīdzekļu iegāde tiek veikta plašāka projekta ietvaros. Eiropas Savienības projekts paredz ūdeņraža ceļu izbūvi, un tā laikā plānots izbūvēt ūdeņraža uzpildes staciju Rīgā, Jelgavas ielā, kā arī iegādāties desmit trolejbusus un desmit autobusus ar ūdeņraža dzinējiem.

Būvfirmas "Velve" birojā nekomentēja, vai KNAB ir veicis kādas darbības uzņēmuma telpās, savukārt ar "Velves" mārketinga un komunikāciju vadītāju Ievu Šaripo pagaidām nav izdevies sazināties.

Informācija RS mājaslapā liecina, ka pašvaldības uzņēmums 2016.gada oktobrī noslēdza līgumu ar SIA "Hydrogenis" un ar Martinsonu saistīto būvuzņēmumu "Velve" par ūdeņraža uzpildes stacijas būvprojekta izstrādi un realizāciju. Projekta izmaksas tika lēstas 16,1 miljona eiro apmērā, no kuriem pusi finansē Eiropas Savienība.

Bija plānots, ka ūdeņraža ražotne un uzpildes stacija Vienības gatvē 6, Rīgā, tiks nodota ekspluatācijā 2017. gada beigās, tomēr projekts noteiktajā laikā netika īstenots.

Šā gada jūnijā notikušajā Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas ārkārtas sēdē RS Juridiskās pārvaldes vadītājs Didzis Stepe informēja, ka ir pabeigti ūdeņraža uzpildes stacijas būvniecības darbi, kuri izmaksāja aptuveni 4,5 miljonus eiro, taču tā kā tur tiks veikta gan uzpilde, gan ražošana, joprojām notiek tehniski salāgošanas darbi, lai visi šie procesi noritētu bez aizķeršanās.

Stepe stāstīja, ka arī ūdeņraža trolejbusi esot uzbūvēti un ir izietas visas pārbaudes, lai tos varētu ekspluatēt uz ielām, taču ražotājvalstīs vēl notiekot tehnoloģiju savietojamības pārbaudes.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!