Krimināllietā, kurā apsūdzēti bijušais VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) vadītājs Uģis Magonis un Igaunijas uzņēmējs Oļegs Osinovskis, prokurore, noslēdzot tiesas debates, lūgusi tiesu abus apsūdzētos atzīt par vainīgiem viņiem inkriminētajos noziedzīgajos nodarījumus un katru sodīt ar brīvības atņemšanu uz četriem gadiem.
Ģenerālprokuratūrā portālu "Delfi" informēja, ka prokurore tiesu debatēs lūdza tiesu atzīt Magoni par vainīgu nozieguma izdarīšanā, kas paredzēts Krimināllikuma 320. panta 3. daļā, proti, kukuļņemšanā, ja tas izdarīts lielā apmērā vai ja to izdarījusi personu grupa pēc iepriekšējas vienošanās, vai ja kukulis pieņemts pēc tā pieprasīšanas, un noteikt viņam sodu – brīvības atņemšanu uz četriem gadiem, konfiscējot mantu, kā arī atņemot tiesības ieņemt valdes locekļa amatus valsts un pašvaldības kapitālsabiedrībās uz pieciem gadiem.
Prokurore lūgusi Magoņa izciestajā soda daļā ieskaitīt aizturēšanā un apcietinājumā pavadīto laiku.
Tāpat prokurore lūgusi atzīt Osinovski par vainīgu nozieguma izdarīšanā, kas paredzēts Krimināllikuma 323. panta 2. daļā, proti, kukuļdošanā, ja tas izdarīts lielā apmērā vai ja tās izdarījusi valsts amatpersona, vai arī ja tās izdarījusi personu grupa pēc iepriekšējas vienošanās. Prokurore tiesu lūgusi par diviem noziegumiem atbilstoši panta sankcijai Osinovskim kā galīgo sodu noteikt brīvības atņemšanu uz četriem gadiem, bez papildsoda piemērošanas.
Prokurore arī lūgusi tiesu, pamatojoties uz Kriminālprocesa 358. panta 1. daļu, 499 500 eiro atzīt kā noziedzīgi iegūtu mantu un konfiscēt valsts labā.
Saskaņā ar apsūdzību 2015. gada vasarā Osinovskis Magonim nodevis aptuveni 500 000 eiro lielu kukuli saistībā ar "LDz ritošā sastāva servisa" daudzmiljonu iepirkumu – četru vecu dīzeļlokomotīvju iegādi no Osinovskim piederoša uzņēmuma "Skinest". Abi apsūdzētie savu vainu neatzīst.
Kādreizējais LDz vadītājs Magonis no darba tika atbrīvots pēc tam, kad Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs viņu aizturēja aizdomās par kukuļņemšanu. Rīgas rajona tiesa 2015. gada 8. augustā Magonim kā drošības līdzekli piemēroja apcietinājumu, bet vēlāk tiesa viņu nolēma atbrīvot pret 400 000 eiro lielu drošības naudu.
Žurnāls "Ir" iepriekš vēstīja, ka apsūdzībā neprecizētā laikā no 2014. gada beigām līdz 2015. gada sākumam abi uzņēmēji vienojušies par 800 000 eiro lielu kukuli, lai Magonis atbalstītu lokomotīvju iepirkšanu, kā arī noorganizētu Osinovskim piederošās "Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcas" pārstāvju tikšanos ar toreizējo "Krievijas dzelzceļa" vadītāju Vladimiru Jakuņinu, skaidrots apsūdzībā.
Daugavpils rūpnīca 2014. gadā bija nosūtījusi vēstuli LDz "Ritošā sastāva serviss" un "LDz Cargo", piedāvājot septiņas lietotas "2TE116" sērijas dīzeļlokomotīves, taču šis piedāvājums ticis noraidīts. Aptuveni ap to pašu laiku 2014. gadā "Skinest Rail" bija iegādājusies četras tāda paša tipa dīzeļlokomotīves, kurām bija nepieciešams kapitālais remonts. Savukārt 2015. gada sākumā "LDz Cargo" tomēr nolēma, ka viņiem ir nepieciešamas četras "2TE116" tipa dīzeļlokomotīves un izsludināja iepirkumu, kuram pieteicās tikai "Skinest Rail", taču uzņēmuma piedāvātās lokomotīves neatbilda tehniskajām prasībām. Sarunu rezultātā tika panākta vienošanās, ka uzņēmums tās izremontēs un samazinās to cenu, norādīts apsūdzībā.
Pēc līguma parakstīšanas Osinovskis ieradās pie Magoņa, lūdzot samazināt kukuļa summu. Abi vienojās par pusmiljonu eiro, rakstīja "Ir".