Valsts policija (VP) aicina cilvēkus uzmanīties no blēžiem, kuri mēģina izkrāpt maksājumu karšu datus, izmantojot loģistikas uzņēmumu "DPD Latvija" un "Omniva Latvija" logo, portālu "Delfi" informēja VP pārstāve Krista Andersone.
Krāpnieki uzrunā iedzīvotājus, kas dažādās interneta tirdzniecības platformās, piemēram, "ss.lv" vai "reklama.lv", ir izvietojuši savas preces pārdošanai, ar mērķi it kā iegādāties konkrēto preci, izmantojot kurjera pakalpojumus.
Sarakstes laikā iedzīvotājiem tiek nosūtīta viltus interneta vietnes saite, kas vizuāli atgādina "DPD Latvija" vai "Omniva Latvija" interneta mājaslapu.
Tajā iedzīvotāji tiek aicināti ievadīt norēķinu kartes datus, lai saņemtu apmaksu par preci attālināti, tādējādi mēģinot iegūt personu norēķinu karšu datus un finanšu līdzekļus. Personām tiek lūgts norādīt arī konta atlikumu.
Valsts policijā pēdējās dienās vēršas arvien vairāk iedzīvotāju, kuri ir saskārušies vai cietuši no minētās krāpniecības shēmas.
Kibernoziegumu apkarošanas nodaļā saistībā ar šiem gadījumiem ir uzsākts kriminālprocess un tiek veikta izmeklēšana.
Papildus notiek informācijas apmaiņa ar kaimiņvalstu tiesībaizsardzības iestādēm, kur arī ir konstatēta līdzīga krāpšanas shēma.
Lai nepakļautu sevi riskam kļūt par krāpniecības upuriem, Valsts policija atkārtoti aicina iedzīvotājus būt piesardzīgiem, izpaužot personas datus, elektronisko maksāšanas līdzekļu (kredītkaršu) datus un citu personīga rakstura informāciju, kā arī drošības nolūkos vienmēr rūpīgi pārliecināties par interneta vietnes adresi, kas tiek atvērta.
Jau ziņots, ka uzņēmumi "DPD Latvija" un "Omniva" brīdinājuši par jaunu krāpniecības shēmu un krāpniekiem, kas uzņēmumu vārdā mēģina izkrāpt iedzīvotāju norēķinu karšu datus.
Uzņēmumos fiksēti vairāki krāpnieciski gadījumi, kad, izmantojot viltus interneta vietni, kas šķietami atgādina uzņēmuma mājaslapu, krāpnieki aicina iedzīvotājus sniegt norēķinu karšu datus par pirkuma starpniecību internetā.
Pērnā gada nogalē arī Latvijas Pasta vārdā uzdarbojās krāpnieki – viltus e-pasta vēstulēs uzņēmuma klienti tika aicināti apmaksāt sūtījumu saņemšanu.