Valsts policija aizvien turpina saņemt iesniegumus no iedzīvotājiem, kuri iekrituši tā dēvēto telefonkrāpnieku lamatās.
Visbiežāk zvanītāji runā krievu valodā un uzdodas par banku darbiniekiem, cenšas izvilināt internetbankas pieejas datus – lietotājnumurus un paroles, kurus prasa apstiprināt ar attālinātajiem autentifikācijas rīkiem. Tāpat krāpnieki izdomā arvien jaunus melus, lai izkrāptu naudu.
Rīgas Kurzemes iecirknī ir saņemta informācija par gadījumu, kad telefonkrāpnieki, uzdodoties par sociālā dienesta darbiniekiem, kādai rīdziniecei izkrāpuši vairāk nekā 3000 eiro.
Numura noteicējā uzrādījies, ka zvana "sociālais dienests", cietusī uzrunāta krievu valodā un viņai sacīts, ka zvana saistībā ar bērnu pabalsta piešķiršanu 500 eiro apmērā.
Lai piešķirtu pabalstu, sievietei prasīts nosaukt "Smart-ID" PIN kodu, ko viņa arī uzticējusi. Lai arī sievietei radušās aizdomas par to, ka saruna nenotiek valsts valodā, krāpnieki no kartes jau bija paspējuši noņemt vairāk nekā 3000 eiro.
Par minēto gadījumu sākts kriminālprocess.
Policija atgādina būt uzmanīgiem un nekādā gadījumā svešiniekiem neatklāt savu bankas kontu pieejas datus.
Gadījumos, ja ir izkrāpti finanšu līdzekļi, policija aicina nekavējoties sazināties ar savu banku, kā arī jāraksta iesniegums policijā.
Rīgas domes Labklājības departaments vērš uzmanību, ka sociālā dienesta darbinieki sarunu sāks latviešu valodā. Tikai sarunas laikā darbinieki var pāriet uz krievu valodu. Tāpat sociālā dienesta darbinieki neprasīs internetbankas pieejas datus.
Turklāt vienreizējo atbalstu 500 eiro apmērā par katru bērnu Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra ieskaitīs automātiski kredītiestādes kontā, kurā persona saņem ikmēneša pabalstu.