Pagājušā gada nogalē un šī gada sākumā krāpnieki aktīvi ir uzrunājuši Latvijas iedzīvotājus, kuri bija izvietojuši savas preces pārdošanai interneta tirdzniecības platformās. Nosūtot saiti uz viltus interneta vietnēm, kas vizuāli atgādina "DPD Latvija" un "Omniva" interneta mājaslapas, cilvēkiem ir izvilināti norēķinu karšu dati, kā rezultātā izkrāpta nauda, portālu "Delfi" informēja Valsts policijas (VP) pārstāve Gita Gžibovska.
Krāpnieki uzrunā iedzīvotājus, kas savas preces izvieto pārdošanai dažādās interneta tirdzniecības platformās, kā piemēram, „ss.com" vai „reklama.lv", izrādot interesi iegādāties noskatīto preci ar nosacījumu, ka tiks izmantots kurjera pakalpojums. Ar šādu paņēmienu sarakstes laikā krāpnieki pārdevējam atsūta interneta saiti, kuru atverot, pārdevējs nonāk viltus interneta vietnē, kas tikai vizuāli atgādina „DPD Latvija" vai „Omniva" interneta mājaslapu. Šajā viltus vietnē tiek prasīts ievadīt norēķinu kartes datus, lai it kā ērtāk un ātrāk saņemtu apmaksu par preci. Atsevišķos policijas fiksētajos gadījumos iedzīvotājiem ticis lūgs arī norādīt konta atlikumu.
VP ir uzsākti vairāki kriminālprocesi par iespējamām nelikumīgām darbībām ar maksāšanas līdzekļiem, izmantojot viltus "DPD" un/vai "Omniva" kurjerdienesta interneta lapu, kā rezultātā bez personas ziņas ir piekļūts internetbankai, veicot finanšu līdzekļu pārskaitījumus. Kriminālprocesi kvalificēti pēc Krimināllikuma 193.1 panta pirmajā daļā paredzētā noziedzīgā nodarījuma sastāva pazīmēm.
Kā norāda policijas pārstāve, krāpnieki komunikācijai ar pārdevēju parasti izmanto mobilo lietotni "Whatsapp". Noziedznieki komunicē gan latviešu, gan krievu valodā. Krāpnieki ir pieklājīgi, interesējas par preci, lūdz nosūtīt papildu attēlus ar preci. "Vienojoties par darījumu, krāpnieki pārdevējam nosūta interneta saiti, kurai sekojot, pārdevējs tiek nosūtīts uz viltus interneta vietni, kas tikai vizuāli atgādina "DPD Latvija" un/vai "Omniva" interneta mājaslapu," informē VP.