Trešdien ap pulksten 13.30 VP tika saņemta informācija, ka Liepājā, vīrietis veicis vairākus zvanus uz tālruņa numuru 112, lamājoties necenzētiem vārdiem. VP amatpersonas ieradās vīrieša dzīvesvietā, kur sastapa izsaucēju un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta darbiniekus.
Vīrietis sarunā ar likumsargiem apstiprināja, ka veicis zvanus, kuru laikā palicis dusmīgs un vairākkārt necenzētiem vārdiem lamājies. Vīrietis paskaidroja, ka viņš caur Vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru 112 vēlējies izsaukt Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta darbiniekus, jo esot nokritis pa trepēm. Medicīnas darbinieki vīrieti apskatīja un paskaidroja, ka viņu nogādāt medicīnas iestādē nav nepieciešams.
VP amatpersonas pret vīrieti uzsāka administratīvā pārkāpuma procesu par sabiedriskās kārtības traucēšanu, pārkāpjot vispārpieņemtās uzvedības normas un traucējot personu mieru, iestāžu, komersantu vai citu institūciju darbu vai apdraudot savu vai citu personu drošību (sīkais huligānisms).
Vienotā ārkārtas palīdzības izsaukuma numura 112 dispečeri ir apmācīti, kā pieņemt zvanus un komunicēt ar iedzīvotājiem, tāpat operatīviem darbiniekiem tiek nodrošinātas apmācībās, kā komunicēt ar agresīviem cilvēkiem, jo nevaram izslēgt, ka šādi zvani diemžēl arī tiek saņemti. Taču numura 112 dispečera uzdevums ir pēc iespējas ātrāk iegūt nepieciešamo informāciju, lai varētu nosūtīt palīdzību nelaimē nonākušajiem. Tāpat jāpiebilst, ka telefonsarunas tiek ierakstītas.
Operatīvie dienesti atgādina – ja ir noticis negadījums un ir nepieciešams zvanīt uz tālruņa numuru 112, vispirms centies nomierināties. Jāgaida savienojums ar 112 kontaktu centru.
Cilvēkiem jāspēj atbildēt uz šādiem jautājumiem:
- nosaukt precīzu adresi vai aprakstīt notikuma vietu;
- īsi pastāstīt, kas ir noticis;
- centies par negadījumu atcerēties visu pēc iespējas precīzāk;
- pēc dispečera lūguma nosaukt savu vārdu, uzvārdu un tālruņa numuru.
Izsaucējs nedrīkst sarunu pārtraukt pirmais.