Foto: LETA

Ministru kabinets otrdien, 21. maijā, atbalstīja virkni grozījumu Ceļu satiksmes likumā (CSL), kas tostarp paredz atteikties no tehniskās apskates uzlīmes uz auto.

Satiksmes ministrijā (SM) portālu "Delfi" informēja, ka, īstenojot resursu lietderīgas izmantošanas principus, CSL grozījumi paredz atteikšanos no vizuālas informācijas uzlīmes (tehniskās apskates uzlīme), kas apliecina derīguma termiņu transportlīdzekļa atļaujai piedalīties ceļu satiksmē, attiecībā uz automobili, motociklu, piekabi un militāro transportlīdzekli.

Turpmāk faktu, ka transportlīdzeklim ir veikta valsts tehniskā apskate un ir dota atļauja dalībai ceļu satiksmē, apliecinās ieraksts reģistrā, kā arī personai izsniegtais tehniskās apskates novērtējuma apliecinošs protokols.

Vienlaikus SM norāda, ka jebkurai personai, izmantojot Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) nodrošinātos e-pakalpojumus, bez maksas būs iespēja pārliecināties par transportlīdzeklim veikto valsts tehnisko apskati un tās derīguma termiņu.

Tāpat CSL ir veiktas vairākas izmaiņas, kas paredz stingrākas prasības un atbildību transportlīdzekļu vadītājiem.

Grozījumi likumā nosaka pienākumu ārvalstniekiem deklarēt trešajā valstī reģistrēta transportlīdzekļa izmantošanu ceļu satiksmē Latvijā. Deklarēšanas pienākums noteikts potenciālajam ceļu satiksmes dalībniekam, proti, personai, kura ar trešajā valstī reģistrētu transportlīdzekli piedalās ceļu satiksmē. Likumā turpmāk būs noteikta arī personas administratīvā atbildība par deklarēšanas neveikšanu. Tāpat likumā ietverta personas administratīvā atbildība par elektroskrejriteņa nereģistrēšanu.

Ņemot vērā Eiropas Savienības tiesību aktus, kas paredz katrai dalībvalstij rīcības brīvību noteikt dažādas iespējas transportlīdzekļa vadītājiem, tagad arī Latvijā vadītājiem pēc 18 gadu vecuma sasniegšanas ir atļauts savas valsts teritorijā vadīt pasažieru pārvadāšanai paredzēto D un D1 kategorijas transportlīdzekli.

CSL grozījumos noteikts, ka 18 gadus sasniedzis autovadītājs ar D un D1 kategorijas transportlīdzekļiem drīkst veiktu regulārus pasažieru pārvadājumus savas valsts teritorijā, ja maršruta garums nepārsniedz 50 kilometrus, kā arī vadīt minētos transportlīdzekļus bez pasažieriem visā savas valsts teritorijā.

Lai izmaiņas stātos spēkā, tās jāapstiprina Saeimai.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!