"Bite Latvija" sākusi bloķēt telefonkrāpnieku zvanus, kas maskēti par Latvijas numuriem, tādējādi samazinot iespēju izkrāpt klientu naudu vai privātos datus. Analogs risinājums jau ir ieviests "Bite Lietuva", un pirmajās divās nedēļās klientiem tika bloķēti vairāk nekā 70 000 krāpnieciskie zvani, portāls "Delfi" uzzināja uzņēmumā.
"Bite Latvija" jaunais bezmaksas telefonkrāpniecības apkarošanas risinājums turpmāk ļaus bloķēt zvanus, kas maskēti par Latvijas numuriem: pirmkārt, izsaukumus no Latvijas mobilo un fiksēto tīklu numuriem, kas nav piešķirti lietošanai nevienam operatoram, otrkārt, izsaukumus no "Bite Latvija" mobilā tīkla numuriem, kas tiek veikti no ārvalstīm, bet kas pēc "Bite Latvija" sistēmas datiem neatrodas ārvalstīs, un, treškārt, izsaukumus no Latvijas fiksēto tīklu numuriem, kas tiek veikti no ārvalstīm.
Gan Lietuvā, gan Latvijā klienti bieži saņem zvanus it kā no policijas vai banku darbiniekiem. Visbiežāk to dara krāpnieki no ārvalstīs ierīkotiem zvanu centriem, izejošā zvana numurus piesedzot ar reāliem, katrā valstī reģistrētiem telefona numuriem. "Krāpnieki ir tik rafinēti, ka atraduši veidus, kā izmantot numurus, kas ir līdzīgi vai pat tādi paši kā policijas iecirkņiem vai banku informatīvajiem numuriem, tādējādi vairojot uzticību," saka Reinis Pudāns, "Bite Latvija" iekšējās drošības procesu vadītājs.
Daloties ar "Bite Lietuva" pieredzi, Pudāns stāsta, ka jaunais bezmaksas drošības risinājums uzņēmuma tīklā jau pirmajās divās nedēļās bloķēja vairāk nekā 70 000 krāpniecisko zvanu. "Jau šobrīd Lietuvā ir novēroti krāpnieku mēģinājumi apiet jauno risinājumu, tāpēc notiek aktīvs monitorings nepieciešamo uzlabojumu veikšanai," papildina "Bite Latvija" iekšējās drošības procesu vadītājs.
Krāpnieciskie zvani tiks bloķēti automātiski un nekādas papildu darbības klientiem nav jāveic. Turpmāk šis risinājums kļūs par klientu tarifu plānā integrēto papildu funkciju, kas ir pieejama katram "Bite Latvija" klientam bez maksas.