knab
Foto: DELFI

Partijas un to apvienības no 10. februāra, kad Latvijā sākās priekšvēlēšanu aģitācijas periods, līdz 28. maijam kopumā noslēgušas līgumus par limitētajiem aģitācijas izdevumiem kopsummā 1 955 351,87 eiro, liecina Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) apkopotā informācija.

KNAB skaidro, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem un dāvinājumiem.

Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi.

Līdz šim visvairāk naudas iztērējis "Apvienotais saraksts" – 399 198,29 eiro, kam seko "Zaļo un Zemnieku savienība", kas deklarējusi 273 588,82 eiro izdevumus. Trešais politiskais spēks, ka aģitācijai tērējis visvairāk, ir "Latvija pirmajā vietā" ar 231 707 eiro, kā arī "Stabilitātei!" ar 219 804,87 eiro.

Pārējo partiju tēriņi ir šādi:

"Jaunā vienotība" – 190 218,92 eiro;

"Latvijas attīstībai" – 147 856,35 eiro;

"Nacionālā apvienība" – 138 143,83 eiro;

"Saskaņa" – 113 721,05 eiro;

"Suverēnā vara" – 71 838,81 eiro;

Kustība "Par!" – 70 505,64 eiro;

"Progresīvie" – 46 724,92 eiro;

"Jaunā konservatīvā partija" – 26 662,49 eiro;

"Tauta. Zeme. Valstiskums" – 18 896,28 eiro;

"Centra partija" – 6169,68 eiro;

Apvienība "Jaunlatvieši" – 314,92 eiro.

Savukārt "Tautas varas spēks" nav deklarējis nekādus izdevumus.

Katrs no 16 vēlēšanās pieteiktajiem deputātu kandidātu sarakstiem limitētajiem aģitācijas izdevumiem drīkst izlietot ne vairāk kā 635 317,44 eiro.

KNAB atgādina, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā reklāmas pakalpojumu sniedzējiem un aģitācijas veicējiem ir obligāts pienākums par visiem noslēgtajiem reklāmas līgumiem informēt KNAB.

Informācija par katrām noslēgtajām līgumsaistībām jāiesniedz KNAB triju dienu laikā pēc to noslēgšanas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!