Foto: LETA

Salacgrīvā šodien satiksmi uz Tallinas šosejas (A1) pār Salacu pārslēgs uz pagaidu tiltu, informēja VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) pārstāvji.

Pagaidu tilta nestspēja ir līdz 52 tonnām, un to izmantos satiksmei līdz 2025. gada rudenim, kad plānots pabeigt jaunā tilta būvdarbus.

Satiksme pa pagaidu tiltu tiks organizēta tāpat kā līdz šim pa veco tiltu - reverso kustību regulēs ar luksoforiem, gājēju un velobraucēju satiksmei paredzēta 1,5 metru plata ietve.

Pagaidu tiltam ir pieci laidumi, četri upes un divi krasta balsti. Krasta balstu vietās ir izbūvēta nostiprinājuma rievsiena, bet uz tās izbūvēts krasta balsts, kas kalpo kā enkurojums visam pagaidu tiltam. Tilta brauktuve ir 4,5 metru plata.

Lai pārbaudītu pagaidu tilta nestspēju, trešdien, 28. augustā, to slogoja, izmantojot četras 30 līdz 31 tonnu smagas kravas automašīnas. Pārbaudē konstatēts, ka tilts ir derīgs ekspluatācijai.

LVC informē, ka pēc satiksmes pārslēgšanas būvnieks sāks vecā tilta demontāžu, ko pilnībā plānots pabeigt trīs mēnešu laikā. Vienlaikus sāks urbpāļu izbūvi jaunā tilta balstu pamatiem. Plānots, ka darbi turpināsies bez ziemas tehnoloģiskā pārtraukuma.

Foto: LETA

Šodien pulksten 10.30 ar Salacas tilta būvdarbu gaitu iepazīsies satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P).

Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji informē, ka pēc pagaidu tilta atklāšanas Briškens pulksten 14.30 tiksies ar Valkas novada pašvaldības pārstāvjiem.

Tikšanās laikā plānots spriest par dzelzceļa atzara izbūvi Valkā, kravu, tostarp graudu un koksnes pārvadāšanai, kā arī aktualizēs vilciena maršruta Rīga-Tartu statusu. Tiks pārrunāts jautājums arī par Valkas dzelzceļa stacijas modernizēšanas iespējām un finansējuma piesaisti projekta "Stacija 2.0" īstenošanai.

Tāpat ministrs ar Valkas novada pašvaldības pārstāvjiem plāno pārrunāt autoceļu fonda aktualitātes un novada ceļu infrastruktūras tehnisko stāvokli.

Jau vēstīts, ka esošo tiltu pār Salacu Salacgrīvā pilnībā nojauks un tā vietā uzbūvēs jaunu četru laidumu tēraudbetona siju tiltu ar jauniem balstiem un tērauda sijām.

Abās tilta pusēs zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kas izbūvēta gar Salacas upi, Rīgas pusē ietve būs izveidota lokāli, tās galā izbūvēs jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta.

Būvdarbus plānots pabeigt 2025.gada rudenī.

Tilta projekta izstrādi pasūtīja Salacgrīvas pašvaldība, projekta autors ir SIA "Projekts 3", bet būvuzraudzību nodrošinās AS "Ceļuprojekts". Tilta izbūvi veiks pilnsabiedrība "NB&Tilts", kuras sastāvā ir SIA "Nordes būve" un SIA "Tilts", par piedāvāto līgumcenu 14,972 miljonu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).

Jauna tilta būvniecību trešā militārās mobilitātes projektu uzsaukumā līdzfinansē Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments (EISI).

Tilts pār Salacu atrodas uz Tallinas šosejas un ietilpst Eiropas transporta tīklā (TEN-T), kā arī ir Eiropas nozīmes autoceļu maršrutā E67 jeb "Via Baltica" posmā, kas nodrošina vietējo un starpvalstu satiksmi, kā arī militāro mobilitāti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!