Ministru kabinets otrdien, 3. septembrī, atbalstīja grozījumus Patērētāju tiesību aizsardzības likumā, ieviešot jaunus reklāmas ierobežojumus patēriņa kreditētājiem.
Ekonomikas ministrijā (EM) portālu "Delfi" informēja, ka ar grozījumiem Patērētāju tiesību aizsardzības likumā tiek ietvertas normas patērētāju kreditēšanas regulējuma pilnveidei attiecībā uz reklāmām un to saturu.
Lai samazinātu tādu gadījumu skaitu, kad kredīts tiek maldinoši pārdots patērētājiem, kredītlīgumu reklāmā būs jāiekļauj brīdinājums patērētājiem par to, ka naudas aizņemšanās maksā naudu, izmantojot formulējumu "Brīdinām! Aizņemšanās maksā naudu".
Tāpat tiks aizliegtas konkrētas reklāmas, piemēram, reklāmas, kas patērētājus mudina ņemt kredītu, rosinot domāt, ka kredīts uzlabotu viņu finansiālo stāvokli, vai norādot, ka datubāzēs reģistrētam kredītam ir maza ietekme uz kredīta pieteikuma novērtēšanu.
Likumprojekts arī paredz, ka reklāmā, kurā piedāvāta iespēja kreditēt patērētāju un norādīta procentu likme vai cita skaitliska informācija par kredīta izmaksām, ar uzskatāma piemēra palīdzību skaidri salasāmā vai skaidri sadzirdamā, lakoniskā un viegli uztveramā veidā jānorāda - aizņēmuma likme, kredīta kopējā summa, gada procentu likme, kreditēšanas līguma darbības termiņš, kopējā summa, kas jāmaksā patērētājam, un veicamo maksājumu apmēru.
Grozījumi likumā vēl jāapstiprina Saeimai.