Spried ar Delfi: Kaspars Briškens - 8
Foto: Patriks Pauls Briķis/DELFI

Nacionālā apvienība (NA) lēmusi izteikt neuzticību satiksmes ministram Kasparam Briškenam (P), to pamatojot ar ministra nespēju vadīt nozari, pieņemt lēmumus un tos atbilstoši skaidrot, "Delfi" informēja partijā.

NA savu lēmumu pamato ar ministra nekonsekvento rīcību "airBaltic" jautājumā, "cenšoties noslēpt no sabiedrības faktu, ka 571 miljons eiro tiks norakstīts bez iespējas valstij atgūt aviokompānijā ieguldītos līdzekļus, kas faktiski ir nodokļu maksātāju nauda".

Ministrs šonedēļ neieradās skaidrot savus lēmumus Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā, lai gan sākotnēji solīja ierasties, skaidro NA.

"Satiksmes ministrs ir mēģinājis maldināt sabiedrību, sākotnēji saucot "airBaltic" pamatkapitāla samazināšanu par grāmatvedības procesu un skaidrojot lēmumu tikai tad, kad sabiedrība sāka izteikt neapmierinātību. Šādu nekonsekventu, labas pārvaldības principiem neatbilstošu ministra rīcību redzam ik uz soļa. Domāju, ka gads ir bijis pietiekami ilgs laiks, lai secinātu, ka ministrs nespēj sekmīgi vadīt nozari," norāda Saeimas deputāts Jānis Vitenbergs (NA).

Tāpat partijā atgādina, ka gada laikā ministrs nav spējis piedāvāt valdībai skaidru redzējumu par "Rail Baltica" nākotni, tostarp joprojām nav atbildes uz jautājumu, vai dzelzceļa līnija ies caur Rīgu vai nē.

Septembra sākumā satiksmes ministrs paziņoja, ka rosina pārtraukt bateriju vilcienu iepirkumu, kas jau tuvojās noslēgumam. Tas nozīmē, ka uz Liepāju, Valmieru, Gulbeni, Rēzekni un Daugavpili arī turpmāk pasažieri brauks ar vecajiem dīzeļvilcieniem un plāna šo dzelzceļa līniju modernizēšanai ministram nav, pauž NA.

Tāpat partijā atzīmē, ka satiksmes ministrs nav spējis piesaistīt finansējumu ceļu uzturēšanai un uzlabošanai, kas nozīmē, ka Latvijas ceļu stāvoklis nevis uzlabosies, bet pasliktināsies.

NA uzsver, ka satiksmes ministra politiskās bezatbildības un profesionālās nespējas dēļ ir apdraudēta turpmākā Latvijas ekonomiskā attīstība, kā arī ir būtiski ietekmētas Latvijas iedzīvotāju iespējas saņemt dažādus pakalpojumus. NA uzskata, ka K. Briškens kā satiksmes ministrs ir pierādījis, ka nespēj vadīt Satiksmes ministriju un nozarēm sniegt nepieciešamo politisko atbalstu.

Jau ziņots, ka satiksmes jomu piemeklē ķibeles, savukārt veiksmīgāk komunicēt Briškenu mudinājis Valsts prezidents.

Pagājušajā nedēļā, atbildot uz žurnālistu jautājumu, vai Briškens nav zaudējis Siliņas uzticību, premjere Evika Siliņa (JV) uzsvēra, ka satiksmes ministram ir uzdevums skaidrot un komunicēt jautājumus, kas ir viņa atbildības jomā. "Neslēpju, ka vērtēšu viņa atbilstību amatam, vadoties no tā, kā viņš tiek galā, tostarp ar komunikācijas izaicinājumiem. Manā dienaskārtībā būs jautājums – vērtēt viņa spēju skaidrot "airBaltic" un "Rail Baltica" situāciju," teica Siliņa.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!