lietus,negaiss,riteņbraucējs,velosipēds
Foto: LETA

Naktī uz pirmdienu aktīvisti Rīgā, Biķernieku ielā, uzkrāsojuši velojoslas. Rīgas domē mierina – velojoslas ielas posmā būs, bet nepieciešama rūpīga izpēte, tāpēc aktīvos līdzcilvēkus aicina nedaudz paciesties.

Kā liecina ieraksti sociālajā medijā "X", Biķernieku ielā ierīkota pirmdien.

Iela nesen piedzīvojusi asfalta seguma atjaunošanas darbus. Kā norāda aktīvisti, brauktuve ir pietiekami plata, lai tajā būtu vieta arī velojoslai.

Domē skaidro, ka atjaunotajā posmā ir plānots ierīkot arī velojoslas, taču vēl nepieciešama rūpīga izpēte un ceļu satiksmes noteikumiem atbilstoši risinājumi.

"Šis process ir komplicēts un prasa laiku, jo nepietiek tikai uzzīmēt joslas atdalošās līnijas, bet arī jāatrod labākie risinājumi krustojumu drošai šķērsošanai," uzsver Rīgas pašvaldības Ārtelpas un mobilitātes departamenta Veloinfrastruktūras nodaļas vadītāja vietnieks Oto Ozols.

Rīgas pašvaldība atgādina, ka patvaļīgu un nesaskaņotu ceļa horizontālo apzīmējumu uzklāšana var apdraudēt satiksmes dalībnieku veselību un dzīvību, tāpēc aicina pilsētvides aktīvistus nedaudz paciesties un sagaidīt visām drošības prasībām atbilstošu risinājumu.

Domē atgādina, ka šogad veloinfrastruktūra ierīkota Āgenskalna un Ķīpsalas apkaimē – Balasta dambja posmā no Krišjāņa Valdemāra ielas līdz Daugavgrīvas ielai, Mežciema apkaimē – visā Gaiļezera ielas garumā, kā arī Čiekurkalna un Mežaparka savienojums izveidots, ieviešot veloinfrastruktūru Viskaļu un Ezermalas ielā.

Pērnā gada rudenī apkaimju savienojums ar pilsētas centru izveidots Skanstē – Vesetas ielas posmā no Zirņu ielas līdz Mālpils ielai un Zirņu ielas posmā no Skanstes ielas līdz Krišjāņa Valdemāra ielai, un Grīziņkalnā – Jāņa Asara ielas posmā no Lienes ielas līdz Augšielai.

Kas vēl top

Paralēli norit darbs arī pie veloinfrastruktūras būvprojektu izstrādes un realizācijas, pauž domē. Piemēram, šajā rudenī sāks veloceļa izbūvi un seguma atjaunošanu Vilhelma Purvīša ielā. Projekts paredz veloceļa izbūvi visas Vilhelma Purvīša ielas garumā – attiecīgi, no Dzirnavu ielas līdz Ģenerāļa Radziņa krastmalai. Posmā no Emīlijas Benjamiņas ielas līdz Lastādijas ielai projekta risinājums paredz izbūvēt no brauktuves nodalītus vienvirziena velosipēdu ceļus katrā ielas pusē. Savukārt posmā no Lastādijas ielas līdz Ģenerāļa Radziņa krastmalai paredzēts izbūvēt no brauktuves nodalītu divvirziena velosipēdu ceļu Vilhelma Purvīša ielas labajā pusē.

Tāpat šobrīd ir izsludināts iepirkums būvprojekta realizācijai veloceļam "Centrs – Ķengarags – Rumbula – Dārziņi, posmam no Vanšu tilta līdz Dzelzceļa tiltam" izbūvei, kā arī norisinās sarunu procedūra par velojoslu ierīkošanu un ielu krustojumu labiekārtošana Dzirnavu ielas posmā no Tērbatas ielas līdz Skolas ielai.

Drīzumā plānots izsludināt arī veloceļa "Centrs – Ķengarags – Rumbula – Dārziņi, posmam no Rumbas ielas 88 līdz Jāņogu ielai" "projektē un būvē" iepirkumu.

Paralēli norit darbs pie vairāku būvprojektu izstrādes.

Šobrīd tiek izstrādāti trīs reģionālas un pilsētas nozīmes velo infrastruktūras projekti: maršrutā Rīga – Ulbroka (izstrādā SIA "Vertex projekti"); 2) maršrutā Rīga – Ķekava (izstrādā SIA "Firma L4"); maršrutā Rīga – Babīte – Piņķi (izstrādā SIA "Firma L4"). Izstrādes stadijā ir ari projekts "Velo un gājēju infrastruktūras izbūve Berģu ielā un Upesciema ielā no Brīvības gatves līdz Ropažu novada robežai" (izstrādā – SIA "Projekts 3") un būvprojekta minimālā sastāvā izstrāde projektam "Velo un gājēju infrastruktūras izbūve Granīta ielas posmā no Rīgas robežas līdz Krustpils ielai" (izstrādā SIA "Projekts EAE").

Savukārt būvprojekta minimālā sastāvā velo un gājēju infrastruktūras izbūvei Biķernieku ielas posmā no Juglas ielas līdz Ropažu novada robežai izstrāde ir noslēgusies.

Veloinfrastruktūras nodaļa strādā arī pie tā, lai drīzumā varētu izsludināts atkārtotus iepirkums sekojošu veloceļu izbūves būvprojektu izstrādei – Dzirciema ielā un Buļļu ielā, Nīcgales ielā un Pildas ielā, Ilūkstes ielā, Andreja Saharova ielā un Katlakalna ielā, Ulbrokas ielā, Brāļu Kaudzīšu ielā, kā arī diviem veloinfrastruktūras projektiem gar dzelzceļu – "Maģistrālas nozīmes velo infrastruktūras izveide maršrutā Brasa – Sarkandaugava – Mīlgrāvis" un "Reģionālas un pilsētas nozīmes velo infrastruktūras izveide maršrutā Vecāķi – Carnikava".

Nesaskaņota velojoslu krāsošana galvaspilsētā notika jau 2017. gadā, kad aktīvisti ķērās pie velojoslas ierīkošanas Brīvības ielā. Tās pašas dienas vakarā velojosla tika notīrīta, bet policija uzsākusi administratīvo lietvedību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!