Saeima ceturtdien, 26. septembrī, galīgajā lasījumā atbalstīja grozījumus Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā, ar kuriem aizliegts televīzijā un radio reklamēt alus un vīna cenas un atlaides.
Saeimas preses dienestā portālu "Delfi" informēja, ka izmaiņu mērķis ir samazināt gan kopējo alkoholisko dzērienu patēriņu, gan no reklāmas negatīvās ietekmes pasargātu jauniešus.
Līdz šim spēkā esošā likuma redakcija aizliedza alkoholisko dzērienu reklāmu, izņemot alu un vīnu.
Kā likumprojektā atzīmē tā autori no Veselības ministrijas, pārmērīga alkohola lietošana ir viens no galvenajiem riska faktoriem pasaulē, kas negatīvi ietekmē iedzīvotāju veselību un apdraud arī apkārtējo cilvēku veselību un drošību.
Likumprojekta autori norāda, ka alkoholisko dzērienu reklāmas negatīvā ietekme uz alkoholisko dzērienu patēriņu sabiedrībā, it īpaši jauniešu vidū, ir plaši pētīta un pierādīta – tā veicina alkoholisko dzērienu lietošanas uzsākšanu un palielina alkohola patēriņu to jauniešu vidū, kuri alkoholu jau ir lietojuši.
Lai noteiktu visaptverošus alkoholisko dzērienu cenu un atlaižu reklāmas un mārketinga ierobežojumus (ne tikai televīzijā un radio, bet arī internetā, kinoteātros, patērētājiem paredzētos drukātājos materiālos un citviet), Saeimas Sociālo un darba lietu komisija trešajā lasījumā jau atbalstījusi grozījumus Alkoholisko dzērienu aprites likumā. Grozījumi pašlaik tiek skaņoti ar Eiropas Komisiju.