Otrdien, 22. oktobrī, desmit gadus veca meitene vakarā, kad jau bija satumsis, iekāpa vilcienā bez saviem dokumentiem, somas un telefona. Tie palika pie tēta, kurš viņu pavadīja līdz vilcienam, rokās. Vecāki satraucās, ka bērns izkāps vai tiks izsēdināta kādā pieturā, tāpēc mamma lūdza palīdzību, zvanot pa ārkārtas tālruni 112. Taču pie palīdzības ģimene netika. Glābšanas dienestā meitenes mātei norādīja, ka situācija jārisina pašai, meklējot "Pasažieru vilciena" kontaktus internetā, ceturtdienas vakarā ziņoja Latvijas Televīzija (LTV).
Situācija beidzās veiksmīgi. Taču desmitgadīgās meitenes vecāki joprojām jautā – vai šī tiešām nebija ārkārtas situācija?
Bērns vilcienā viens pats brauca pirmo reizi. Meitenei bija jābrauc līdz Slokai. Vecāki satraucās, jo vilcienā meitene biļešu kontrolierim nespētu uzrādīt ne braukšanas atlaižu karti, ne biļeti. Bažās par to, ka bērnu varētu tumsā izsēdināt no vilciena bērnam pilnīgi svešā vietā, meitenes māte zvanīja glābšanas dienestam pa telefonu 112.
"Es uzreiz pateicu, ka man nevajag ne ekipāžu, ne kāds asiņo vai mirst, bet man ir tāda situācija. Kā mēs šo varam atrisināt? Un viņa (dispečere) man atbild – es jums neko nevarēšu palīdzēt. Meklējiet internetā," LTV pauda meitenes mamma Līga Šteinberga.
Arī meitenes tēvs bija izmisis. Viņš apbrauca visas starpstacijas, kas ir posmā Rīga–Sloka. Meitenītes nebija ne Torņakalna, ne Zasulauka, ne arī Babītes vilciena stacijā.
Pēc tam meitenes mātei pa uzziņas numuru 8760 izdevās sazvanīt "Pasažieru vilciena" jeb "ViVi" klientu centra darbiniekus. Viņi uzreiz sazinājās ar vilciena konduktoru. Konduktors atpazina bērnu, aprunājās un palīdzēja izkāpt vajadzīgajā pieturā. Meitenīte bija noraudājusies. Tāpat kā satrauktā mamma.
Izrādījās, ka biļete bijusi meitenes kabatā.
"ViVi" LTV uzsvēra, ka pat gadījumos, kad dokumentu trūkst, nepilngadīgos no vilciena neizsēdina.
AS "Pasažieru vilciens" Komunikācijas daļas vadītājs Edgars Butāns norādīja: "Bērni noteikti netiek izsēdināti šādās situācijās. Protams, tiek pārrunāts, ja nav dokuments, bet ir biļete. Nekas netiek prasīts, lai gan noteikumi pieprasa. Bet tumsā un lietū neviens bērnus laukā nesēdina."
Meitenes mammas zvanu pēc notikušā noklausījās arī vienotā palīdzības tālruņa 112 vadība. Sava darbinieka rīcībā nekādus pārkāpumus nesaskatīja.
Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta Vienotā kontaktu centra pārvaldes priekšnieks Hermanis Plisko LTV pauda: "Mēs uzskatām, ka tika sniegta pilnvērtīga informācija, lai saņemtu palīdzību. Paskaidrots, kur vērsties. Saprotiet, mēs nemeklēsim (internetā). Neesam uzziņu dienests, tas ir jāsaprot."